تبیان، دستیار زندگی

برانکو؛ در مسیر پروین

برانکو ایوانکوویچ با قهرمان کردن پرسپولیس در این فصل، می‌تواند یک طلسم دیگر در این باشگاه را هم بشکند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
برانکو ایوانکوویچ
به گزارش تبیان و به نقل از نود؛ بازگشت برانکو به ایران و نشستن روی نیمکت پرسپولیس، پایان طلسم‌های زیادی برای آن‌ها بودن است. طلسم تبریز و اصفهان، قهرمان نشدن این تیم و البته، دابل کردن استقلال که با برد در همان دربی اول بدست آمد. برانکو دیروز، برای اولین بار در ۱۵ سال گذشته توانست پرسپولیسی که در جدول بالاتر از استقلال بود را برنده دربی کند و حالا، باید یک طلسم بزرگتر را بشکند.
قهرمانی لیگ برتر با برد در داربی، رویای هیجان انگیزی است که پرسپولیسی‌ها سال‌هاست آن را تجربه نکرده‌اند. پرسپولیس در دوره‌های اول و هفتم که قهرمان لیگ برتر شد، رفت و برگشت دربی را مساوی کرد و فصل پیش، بازی رفت مساوی شد و بازی برگشت را باخت. همه سال‌هایی که پرسپولیس دربی را برده، نتوانسته قهرمان لیگ برتر شود و حتی لیگ پانزدهم که هفته‌های آخر با شکست استقلال به صدر رسید، بخاطر تفاضل گل جام را از دست داد.
آخرین باری که پرسپولیس توانست فصل را برد دربی و قهرمانی به پایان برساند، قبل از شروع لیگ برتر با علی پروین بود. سال ۷۹، پرسپولیس دربی برگشت با گل‌های هاشمی‌نسب و رافت استقلال را برد و آخر فصل، با فاصله‌ای زیاد نسبت به رقیب قهرمان شد. پرسپولیس سه سال قبل از آن هم با استانکو، استقلال را دابل کرد و قهرمان لیگ ایران شد. هر چند در بازی برگشت دربی، حمید درخشان روی نیمکت پرسپولیس نشست.
برانکو در دربی رفت، استقلال را شکست داده و از حالا، می‌تواند امیدوار باشد رکوردی شبیه پروین یا حتی استانکو خلق کند. قهرمانی با برد در دربی، که پرسپولیسی‌ها ۱۸ سال است منتظر تکرار آن هستند.