تبیان، دستیار زندگی

حکایت دربی‌هایی که برنده دارد

حکایت دربی هایی که در پایان برنده دارد همیشه مشخص بوده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دربی
به گزارش تبیان و به نقل از خبرورزشی ؛ این دیدار به قدری برای هواداران استقلال و پرسپولیس اهمیت دارد که تا مدت ها و تا دربی بعدی در روحیه آنها تاثیرگذار است و کری های مربوط به این دیدار را شکل می دهد.
در پایان دربی هایی که برنده دارد نصف هواداران یک تیم در اوج قرار می گیرند و به مانند قهرمانی یک فصل جشن برگزار می کنند و هواداران تیم بازنده نیز به آرامی ورزشگاه را ترک می کنند و با ناراحتی از شکست تیم خود تا مدت ها درباره دربی سخنی به زبان نمی آورند.
در دربی 84 این استقلالی ها بودند که جشن بزرگ خود را برای برتری مقابل پرسپولیس برگزار کردند و به ابراز خوشحالی در کنار بازیکنان تیمشان پرداختند. تصاویر زیبایی که در نیم دایره شرقی ورزشگاه شکل گرفته بود. و بازیکنان استقلال با نیمی از جمعیت ورزشگاه که پیراهن آبی پوشیده بودند اوج گرفتند. در دربی 85 عکس این ماجرا رقم خورد و این بار در پایان کار این نیم دایره غربی ورزشگاه بود که در اوج قرار گرفت و جشن پیروزی در دربی را برگزار کرد. پرسپولیس فاتح دربی 85 شد و تا دربی بعدی می تواند از برتری روانی مقابل استقلال برخوردار باشد همان طور که استقلال پس از دربی 84 تا همین دیروز نسبت به پرسپولیس برای این دیدار برتری روانی داشت.