تبیان، دستیار زندگی

بعضی هم هیئت می روند و هم گران فروشی میکنند!!!

عزاداری میکنند، ولی با صدای زیاد بلندگو بقیه را آزار میدهند!!! به هیئت می روند ولی انفاق نمی کنند،در حالی که همسایه فقیر دارند!!! هیئت می روند و نماز میخوانند ولی حرام هم میخورند!!!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
هیئت
پاسخ شبهه :


آیا این رفتارها مورد تایید اسلام است!!!؟؟؟

1⃣ واااای بر کم‌فروشان!
آنان که وقتی برای خود پیمانه می‌کنند، حق خود را بطور کامل می‌گیرند. امّا هنگامی که می‌خواهند برای دیگران پیمانه یا وزن کنند، کم می‌گذارند! آیا آنها گمان نمی‌کنند که برانگیخته می‌شوند(سوره مطففین 1-4)


2⃣ از جنبه فقهی، روضه‎خوانی مستحب است؛ ولی اگر برای همسایه‎ها و مردم مزاحمت داشته باشد، نه تنها ثواب و پاداش ندارد، بلكه گناه است.‎


3⃣ کلمه انفاق به همراه مشتقاتش 73 بار در قرآن به کار برده شده است و این اهمیت انفاق در اسلام را نشان می دهد...

هرگز به نیکوکاری نمی رسید، مگر اینکه از آنچه دوست دارید انفاق کنید!! 92 آل عمران.

پیامبر مهربانیها: به من ایمان نیاورده است!!!، کسی که سیر بخوابد و همسایه اش گرسنه باشد. و نیز فرمود: اهل قریه ای که بخوابد، در حالی که در بین آنها گرسنه ای است، خداوند به آنها در روز قیامت نظر نمی کند!!!


3⃣ کسانی که در مقابل امام حسین قرار گرفتند، کافر نبودند! مسلمان بودند! نماز خوان بودند... امام حسین پیش از ظهر عاشورا صحبت‌های زیادی کرد ولی هیچ کدام اثر نمی ‌کرد. در آخر حضرت فرمودند: چون شکم‌های شما از حرام پرشده است ، حرف‌های من در شما اثر نمی گذارد.
بحار الانوار / ج ۴۵ / ص ۸


4⃣ اینان مصداق این آیه قرآن هستند👈 "می‌گویند: «به بعضی ایمان می‌آوریم، و بعضی را انکار می کنیم» و می‌خواهند در میان این دو، راهی برای خود انتخاب کنند...! آنها کافران حقیقی‌اند؛ و برای کافران، مجازات خوارکننده‌ای فراهم ساخته‌ایم!!!!


5⃣ هیئتی بودن که هیچ، نماز اگر به تنهایی کافی بود، خداوند در قرآن نمی فرمود "وای بر نماز گزاران"...!!!

6⃣ امام حسین : همانا مردمان بنده دنیایند و دین لقلقه زبان آنهاست و هر جا منافعشان [به وسیله دین ]بیشتر تأمین شود زبان مى چرخانند و چون به بلا آزموده شوند آنگاه دین داران اندكند.
(تحف العقول/ 245)

بیاییم حسین، را با حسین بشناسیم نه با حسینی نما ها . . .



منبع : کانال قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.