تبیان، دستیار زندگی
از توسط حمید درخشان از دست دادن این امتیازات خطرناك است احتیاط بیش از حد پرسپولیس در آغاز دیدار ، موجب تسلط استقلال اهواز بر بازی شد. همین احتیاط باعث شد پرسپولیس گل اول را دریافت كند . اهوازی ها بعد از به ثمر رساندن این گل ت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تحلیل فنی بازی پرسپولیس – استقلال اهواز توسط حمید درخشان

از دست دادن این امتیازات خطرناك است


احتیاط بیش از حد پرسپولیس در آغاز دیدار ، موجب تسلط استقلال اهواز بر بازی شد. همین احتیاط باعث شد پرسپولیس گل اول را دریافت كند . اهوازی ها بعد از به ثمر رساندن این گل توانستند تا پایان نیمه اول برتری روحی خود را به پرسپولیس دیكته كنند .

در مجموع در نیمه اول سرعت بازی بالا نبود و دو تیم بیش از هر چیز به ارزیابی یكدیگر پرداختند . اما نیمه دوم بازی سرعت بیشتری داشت . پرسپولیس با تغییراتی كه داشت ، توانست از زیر فشار تیم حریف خارج شده و به گل برسد.

پرسپولیس در این نیمه حتی می توانست گل های بیشتری نیز به ثمر برساند . در كل نیمه دوم ، بازی روان تر و بهتری را از دو تیم شاهد بودیم . در مورد این بازی ذكر چند نكته ضروری به نظر می رسد. اول اینكه وینكوبگوویچ برای چندمین بار در طول این فصل در همان نیمه اول اقدام به تعویض بازیكنانش كرد .انجام این تعویض ها نكته مثبتی برای سرمربی تیم به شمار می رود كه به محض آنكه بازیكنی وظایف تاكتیكی خواسته شده را به درستی انجام نمی دهد ، او را از بازی بیرون می كشد.

از آن سو باید بازیكنان نیز این موضوع را بپذیرند كه تعویض آنها تنها به صرف انجام نشدن وظایف خواسته شده یا تغییر تاكتیك تیمی صورت می گیرد و نه به دلیل بد بودن آنها . نكته دوم اینكه بگوویچ باید هر چه زودتر با انجام تغییراتی در پرسپولیس ، خلاء علی دایی را در این تیم پر كند . با نبود علی دایی نه تنها ضعف خط حمله پرسپولیس ، بلكه مشكل روحی تیم نیز مشهود است . نكته بعدی به حضور كریم باقری در پست دفاع آخر بر می گردد كه پیش از این سابقه بازی در این پست را داشت. كریم اگر چه یك بازیكن كامل و بی نقص در این پست نبود اما به نسبت دوری چند وقته از پست دفاع آخر ، روز خوبی را پشت سر گذاشت.

در پایان فكر می كنم از دست دادن این امتیازات برای تیمی كه برای قهرمانی مبارزه می كند ، خطرناك است. تیم مدعی قهرمانی باید بسیار معقول تر و بهتر از این بازی كند.