تبیان، دستیار زندگی

قشم اولین نشست بین‌المللی ژئوپارک های جهان را میزبانی می‌کند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از بررسی توسعه ژئوپارک‌های جهان برای اولین بار با برگزاری نشست بین‌المللی و کارگاه آموزشی یونسکو در ژئوپارک قشم خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
قشم


حمیدرضا مومنی گفت: این نشست بین المللی از ۱۷ تا ۱۹ بهمن ماه براساس توافق سازمان منطقه آزاد و ژئوپارک جهانی قشم و برنامه بین الملل علوم زمین و ژئوپارک های یونسکو در این جزیره برگزار می شود.

او گفت: برای ارتقای توسعه ژئوپارک‌ها از سطح منطقه ای به بین المللی تاریخ این نشست از آبان به بهمن ماه تغییر یافت تا کشورهای بیشتری بتوانند در این تصمیم گیری مهم مشارکت کنند.

به گفته مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم، یکسری ماموریت های بازدید از مناطق پتانسیل دار ایران توسط یونسکو در ارتباط با این نشست بین المللی برنامه ریزی شده و در خلال این ماموریت‌ها پتانسیل های برتر ایران برای معرفی ژئوپارک های جدید بررسی و مورد تائید قرار خواهد گرفت.

او ادامه داد: نتایج و جمع بندی های حاصل از بازدیدها در قالب یک گزارش رسمی تحت عنوان گزارش کشوری بار دیگر مورد بررسی قرار می گیرد.

مومنی گفت: ژئوپارک جهانی قشم به عنوان بانی و حامی این برنامه، نشست و کارگاه آموزشی یونسکو را طی سه روز از  ۱۷ تا ۱۹ بهمن برگزار می کند.

جلسه هماهنگی این نشست بین المللی هم اکنون در تهران با حضور مسئولان مربوطه در حال برگزاری است.

منبع: مهر