تبیان، دستیار زندگی

نکاتی را هنگام سشوار کشیدن باید در نظر داشته باشید

گفته می شود سشوار عاملی برای ریزش مو و صدمه دیدن ریشه ها نیست، اما خیلی از این جمله برداشت اشتباهی می کنند و می‌گویند چون سشوار به ریشه کاری ندارد، پس هیچ مشکلی هم ایجاد نخواهد کرد. در صورتی که...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
سشوار، مو، خنک کننده ، رنگ مو، ریزش مو، زیبایی، انسان زیبا، بیتوته
به گفته دکتر احسانی، کسانی که زیاد موهایشان را سشوار می کشند یا وقتی موها هنوز خیس است و قبل از خشک شدن این کار را انجام می دهند و همین طور آنهایی که از سشوارهای قوی و داغ استفاده می کنند، آسیب بیشتری به موهایشان وارد خواهند کرد.

نکاتی را هنگام سشوار کشیدن باید در نظر داشته باشید.
- بهتر است قبل از استفاده از سشوار، موها را کمی خشک کنید و زمانی که مو کاملا خیس است، به هیچ عنوان سشوار نکشید.

- درجه سشوار را روی شدت متوسط تنظیم کنید و هیچ وقت زمانی که باد سشوار بسیار داغ است، موهایتان را به کمک آن خشک نکنید.

- بعد از رنگ کردن مو سشوار نکشید .یکی از خطاهای رایج خانم ها سشوارکشیدن مو بعد از رنگ، مش و دکلره است. گرچه به نظر می رسد سشوارکشیدن باعث زیباتر و براق شدن مو می شود اما عوارض آن در درازمدت بیشتر است. موی رنگ شده، شکننده تر و آسیب پذیرتر است و بهتر است جز در موارد خاص برای شکل دهی به آن از سشوار استفاده و اتوی مو استفاده نشود.

- یکی از اشتباه‌هایی که بسیاری از آرایشگران مرتکب آن می‌شوند، نزدیک بردن بیش از حد سشوار و چسباندن آن به مو برای حالت دادن بیشتر به آن است.

- اگر مرتب از سشوار استفاده می‌کنید، ماسک مو را فراموش نکنید.

- هرگز پشت سشوار و پروانه خنک‌کننده را به سمت مو نگیرید. با این کار ممکن است مو‌ها وارد پروانه سشوار شود و نه تنها به دستگاه آسیب برسد و باعث سوختن موتور ‌شود، بلکه مو‌ها هم کنده شوند.

- سشواری را انتخاب کنید که دکمه تنظیم دما و وات داشته باشد تا بنا به نیازتان شدت دستگاه را کم یا زیاد کنید.

- فروشندگان به افرادی که الکتریسیته ساکن در مو دارند استفاده از سشوارهای UV (فرابنفش) را توصیه می‌کنند اما در کل UV برای مو چندان مناسب نیست و حتی توصیه شده آقایان از محصولاتی که SPF دارد و اجازه نمی‌دهد نور خورشید به مو آسیب برساند، استفاده کنند.

- برای کسانی که مو‌هایشان الکتریسیته ساکن دارد، به جای استفاده از سشوارهای UV (فرابنفش)، استفاده از سرم‌ها و اسپری‌های مخصوص ضد زبری مو توصیه می‌شود.

- کیفیت پایین سشوار یا انتخاب نادرست شدت و میزان حرارت آن، حتی در دست گرفتن اشتباه سشوار می‌تواند باعث از بین رفتن موهایی شود که سست و آسیب‌دیده هستند.

منبع : بیتوته

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.