تبیان، دستیار زندگی

نقطه‌ضعف پرسپولیس، نقطه‌قوت شد

بحران پرسپولیسی‌ها در زدن پنالتی، این فصل تبدیل به نقطه قوت این تیم شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دربی
به گزارش تبیان و به نقل از نود؛ پرسپولیس باز هم در زدن گل اول بازی، موفق بود و علی علیپور توانست این تیم را جلو بیندازد. علیپور پشت سر چشمی فرار کرد، پنالتی گرفت و خودش توانست پنالتی را وارد دروازه حسینی کند. پنالتی گرفتن و گلزنی با این روش، این فصل به نقطه قوت پرسپولیس تبدیل شده است.
پرسپولیسی‌ها در فصول گذشته، مشکل جدی در گل کردن پنالتی‌هایشان داشتند. تا حدی که در بسیاری از بازی‌ها، پنالتی گرفتن برای آن‌ها دردسر می‌شد و بخاطر از دست دادن روحیه ناشی از پنالتی خراب کردن، بازی‌شان افت می‌کرد و از حریف گل می‌خوردند. این فصل پنالتی گرفتن، به نقطه قوت این تیم تبدیل شده و آن‌ها بیش از ۸۵ درصد پنالتی‌هایشان را گل کرده‌اند.
پرسپولیس این فصل هم با گرفتن ۷ پنالتی، پنالتی‌گیرترین تیم ایران محسوب می‌شود. آن‌ها ۳ پنالتی در لیگ برتر، ۲ پنالتی در لیگ قهرمانان و یک پنالتی در سوپرجام و جام حذفی بدست آورده‌اند تا در تمام تورنمنت‌ها، موفق به گرفتن پنالتی شده باشند. علی علیپور و مهدی طارمی هر کدام دو بار و گادوین منشا و فرشاد احمدزاده یک بار از روی نقطه پنالتی برای پرسپولیس گل زده‌اند. تنها پنالتی خراب شده پرسپولیس هم بازی با استقلال خوزستان بود که گادوین منشا پنالتی خراب کرد و البته، تاثیری روی نتیجه نهایی مسابقه نداشت.