تبیان، دستیار زندگی

سینمای ایران سوار بر اندیشه است، نه تکنولوژی

با تمام کمبودهای که در حوزه تصویربرداری در ایران به لحاظ تکنولوژی وجود دارد، اما کمبودی را به هنگام تولید احساس نمی کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
تورج منصوری

تورج منصوری مدیر فیلمبردار در پاسخ به این سوال که درحال حاضر حوزه تصویربرداری ایران با چه چالش های روبرو ست، گفت: با مشکلی از لحاظ امکانات روبه رو نیستیم.فقط ممکن است به لحاظ تکنولوژی از برخی کشورهای اروپایی،ژاپن و کشورهایی که سینمای صنعتی تر دارند، عقب تر باشیم.
وی با بیان اینکه سینمای ایران «سوار بر اندیشه است تا سوار بر تکنولوژی»، توضیح داد: تمام جذابیت سینمای ایران در دنیا هم به خاطر همین موضوع است. مردم در کل دنیا سینمای کشور را دوست دارند و به آن احترام می گذارند، چراکه در هر جشنواره ای سعی می کنند حداقل چند فیلم و داور ایرانی وجود داشته باشد.
منصوری با اشاره به اینکه با تمام کمبودهایی که به لحاظ تکنولوژی در این حوزه وجود دارد، اما کمبودی را به هنگام تولید احساس نمی کنیم،اضافه کرد: بیشتر گرفتاری های مان در بخش سرمایه گذاری، معیشت دست اندکاران سینما (امنیت شغلی) و فیلمنامه است . اگر قرار است اقدامی برای بهبود وضعیت شود، باید ابتدا به این سه مورد توجه کرد.
مدیر فیلمبرداری«ملی و راه‌های نرفته اش»، تصریح کرد: درحوزه تصویربرداری نیازمند آشنایی با تکنیک و تکنولوژی به لحاظ ایده و مهندسی ذهنی هستیم.
منصوری در پایان از فعالیت جدید خود خبر داد و گفت: اواخر هفته آینده وارد مذاکره خواهم شد و ممکن استارت کار جدید خود را از ماه آینده بزنیم. 

منبع: صبا