تبیان، دستیار زندگی

درباره معرکه گیری بقایی

دادگاه رسیدگی به اتهامات حمید بقایی در (30 مهر) جلسه داشت و کلیپی که از هنگام خروج او از دادگاه منتشر شد با استقبال گسترده رسانه های ضدانقلاب مواجه و منتشر شد که با مشاهده رفتار بقایی و زنبیل قرمزی که در دست داشت و شنیدن سخنان تند او که هیچ ارتباطی به موضوع دادگاهش نداشت چند مسئله اثبات شد:
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بقایی

1️⃣دادگاه علنی برای حمید بقایی صرفا ظرفیتی برای معرکه گیری و حرفهای بی ربط و مظلوم نمایی بیشتر است و اگر قاضی دستور به اجرای غیر علنی دادگاهش داده، کاملاً منطقی عمل کرده است.

2️⃣کسی که دوست دارد اسنادش را حفظ کند، اصلِ آنها در زنبیل قرمز نمیگذارد و بعد مدعی شود که مأموران میخواهند اسنادم را از من بدزدند، این قصه بیش از این که شبیه واقعیت باشد به یک سناریوی خودساخته شبیه است.

3️⃣بقایی برای دفاع از خود به دادگاه نرفته است بلکه دنبال هجمه و تخریب است، آن هم نه صرفا درپی تخریب قوه قضاییه، بلکه همه ارکان نظام و کلیت نظام.

4️⃣اگر بقایی و انحرافیون نسبت به حسابهای قوه قضاییه حساسیت داشت در همان 8 سالی که مناصب بالای دولتی داشت باید واکنش نشان میداد نه امروز که خودش در جایگاه متهم قرار دارد.

5️⃣آیا بقایی واقعا نمیداند که افتتاح حسابهای خاص قوه قضاییه که با مجوز حضرت امام خمینی(ره) و از زمان حیات ایشان شروع شد و درآمد حاصله نیز برای همین قوه هزینه میشد و نه برای شخص رؤسای قوه؟!

6️⃣تکرار اتهام توسط کانالهای معلوم الحال مبنی بر جاسوسی دختر رئیس قوه قضاییه آن هم به استناد دو برگ فوتوشاپ و یک فایل صوتی مبهم و همینطور طرح حسابهای قوه قضاییه نه در جهت دفاع از خود بلکه در جهت ایجاد جنگ روانی و بازی در میدان ضدانقلاب است.

7️⃣همه به یاد داریم که در کلیپ سه نفره و معروف بهاری، از لزوم فدا شدن یک نفر صحبت میشد و به نظر میرسد بقایی امروز خود را فدای مشایی و احمدی نژاد میکند و البته ایشان نیز از او حمایت میکنند.

8️⃣شواهد و قرائن نشان میدهد که انحرافیون در پی آنند که خود را جدیترین اپوزیسون نظام معرفی کنند و حرکاتی که انجام میدهند بعضاً جز در رفتار معلوم الحالی مثل مهدی خزعلی قابل مشاهده نیست این جریان امسال در حالی که حتی دشمنان نیز انتخابات را تحریم نکردند، یا به عدم مشارکت تشویق کردند و یا رأی باطله دادن.

9⃣ جریان انحرافی برای یارگیری و جلب حمایت مردم میکوشد تا وجهه ای عدالت جویانه و مظلوم از خود نشان دهند و همین اخیرا نیز کوشیدند تا ضمن دعوت مالباختگان کاسپین به تجمعات غیرقانونی، تاریخ تجمع را با تاریخ محاکمه بقایی همزمان سازند تا از آن موج به نفع خود استفاده نمایند.

🔟 این مطلب اصلا در جهت تقدیس قوه قضاییه و رئیس آن نیست، بلکه مطالبات ما از این قوه به خصوص در حوزه شفافسازی به جای خود باقی است و این قوه باید به رفع نقایص خود در حوزه زمان رسیدگی، قاطعیت و به خصوص شفافیت کوشا باشد و اگر قانون در این زمینه ها نیاز به اصلاح دارد به فکر اصلاح آنها از طریق ارائه لوایح قضایی باشد، به نظر میرسد امروز حفظ اسرار پرونده ها با هدف حفظ آبروی متهمان به حربه ای برای طلبکاری ایشان و تخریب قوه قضاییه تبدیل شده است

منبع : کانال قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.