تبیان، دستیار زندگی

«حالا خورشید» در بوته نقد تبیان

وبسایت فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان در گزارشی به نقد مجموعه تلویزیونی «حالا خورشید» و سوژه های داغ این برنامه صبحگاهی پرداخت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
برنامه حالا خورشید
به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، بخش سینما و تلویزیون موسسه فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان این گزارش را بر اساس اقبال عمومی نسبت به این برنامه تلویزیونی تهیه و منتشر کرده است.
در این گزارش چنین آمده است:« «حالا خورشید» سوژه داغ کم نداشته اما آن چه باعث شده در این چند روز روی بورس باشد، گفت و گوی رضا رشیدپور با وزیر نفت و نماینده مردم نیشابور است.به تناوب درباره این برنامه نوشته ایم و بارها اشاره کردیم سبک اجرای رشیدپور قرابت کاملی به رسالت برنامه دارد؛ در وهله اول خودمانی است و در مرحله بعد زبان افکار عمومی می‌شود و نتیجه گفت و گوهایش غالبا موفق از آب در می آید. در این گزارش راز موفقیت رشیدپور را با تمرکز بر دو مصاحبه اخیرش واکاوی کرده ایم. رشیدپور این هفته دو مصاف سخت با بیژن نامدار زنگنه،‌ وزیر نفت و هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی داشت. زنگنه روی خط آمد تا درباره استخدام دختر نماینده مردم آمل توضیح دهد و بهانه گفت و گوی چنارانی درگیری با معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی بود. حتما می دانید نامه ای در فضای مجازی منتشر شده که نشان می دهد زهره یوسفیان فرزند عزت الله یوسفیان نماینده مردم آمل در مجلس، با حکم و نامه مستقیم وزیر نفت به استخدام پژوهشگاه نفت ایران در آمده است. از آن سو چندی پیش منتشر شد که چنارانی هنگام سخنرانی معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی داد و بیدا می‌کند و می‌گوید چرا عنوان «خراسان غربی» به‌کار برده و ربطش داده ماجرای تقسیم دوباره این استان. آن چه مدل گفت و گوی رشیدپور را واجد تحسین می‌کند، چالش محترمانه است. یعنی حواسش هست شان مهمان را نگه دارد و می داند چه بپرسد که حتی برغم طفره رفتن مهمان، حق مطلب ادا شود و بیننده خودش قضاوت کند. این اتفاق در دو گفت و گوی اخیر رخ داد و البته نمونه های دیگری می توان مثال زد؛ مثل ماجرای بیمارستان کرمان و گفت و گو با رئیس آن. دلیل اصلی توفیق رشیدپور، رسیدن به مدل تازه مصاحبه است؛ یعنی نه شیوه برنامه ای شیشه ای اش را پیش گرفته نه هاردتاک «دید درشب». حتی وقتی مهمان را مستاصل می بیند به او نمی تازد بلکه کمک می‌کند بحث قوام یابد. کاری که عکس آن را از رشیدپور دیده بودیم تا جایی که مهمانی چون سحر قریشی تا مدت ها گوشه رینگه بود! یک نکته دیگر را هم فراموش نکنیم که غالب گفت و گوهای داغ رشیدپور تلفنی انجام می‌شود و چه بسا همین کوتاه بودن زمان مصاحبه، فرصت بیشتری برای عرض اندام به مجری می دهد.»
متن کامل در نشانی http://www.tebyan.net/ قابل مشاهده است.