تبیان، دستیار زندگی

ماموریت مدیران مدرسه فقط مدرسه داری نیست

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: ماموریت مدیران صرفا مدرسه داری نبوده و باید به تربیت دانش آموزان نیز توجه کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
ماموریت مدیران مدرسه فقط مدرسه داری نیست
به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از معاونت پرورشی و فرهنگی؛ مهدی فیض در مراسم بیستمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی، با اشاره به اینکه دیدگاه های متفاوتی در مورد شوراهای دانش آموزی وجود دارد، عنوان کرد: برخی شوراهای دانش آموزی را ناکارامد و برخی آن را مثبت تلقی می کنند که باید هر دوی این دیدگاه ها را پذیرفت.
وی افزود: باید به این مسئله توجه داشته باشیم که ماموریت ما مدرسه داری نیست اگر چنین شرایطی وجود داشت وجود شوراها و چنین برنامه هایی مزاحم بود اما هدف تربیت دانش آموزان بوده و شوراها یکی از بسترهای اصلی در تربیت دانش آموزان محسوب می شود .
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: دانش آموزان باید کارهای مشارکتی را در عمل بیاموزند که لازمه این مسئله توجه و فعالیت مدیران در این حوزه ها است تا کارهای مشارکتی در عمل برای دانش آموزان نشان داده شود .
فیض بیان کرد: در برخی مدارس دولتی و حتی غیردولتی شاهد این مسئله هستیم که کارهای فوق برنامه و برنامه‌‌های دانش آموزی این چنینی اجرا نمی‌شود و علت آن را دردسرها و مشکلات این برنامه می‌دانند در حالیکه این برنامه‌ها در تربیت هرچه بهتر دانش آموزان تاثیر بسزایی دارد.


منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش