تبیان، دستیار زندگی

طراحی پلتفرم برای ایران‌خودرو توسط شرکت ایتالیایی

شرکت پینین فارینای ایتالیا طی قراردادی با ایران خودرو، متولی طراحی، توسعه و ساخت پلتفرمی جدید با هدف تولید خودروهای مدرن در کلاس‌های سدان، هاچ‌بک و کراس‌اور شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
طراحی پلتفرم برای ایران‌خودرو توسط شرکت ایتالیایی
به گزارش تبیان و به نقل از زومیت، گروه صنعتی ایران‌خودرو در هفته‌ای که گذشت، با ۹ شرکت پیشتاز فعال در صنعت خودروسازی جهان قرارداد همکاری امضا کرد که به‌موجب آن، پلتفرمی جدید برای این شرکت ملی خودروسازی ایران طراحی شود و نسل جدیدی از خودروهای این شرکت در آینده‌ای نه‌چندان دور به تولید رسد.
حوزه فعالیت این ۹ شرکت بخش‌های مختلف و متعددی مانند پیشرانه، شاسی، طراحی بدنه، سیستم قوای محرکه، جعبه‌دنده و در نهایت تولید محصولات جدید را در بر می‌گیرد. در زمینه‌ی طراحی بدنه، ایران‌خودرو با شرکت سرشناس و موفق ایتالیایی پینین فارینا به توافق رسیده است. در این پروژه دانشگاه‌های برجسته‌ی ایران یعنی دانشگاه شریف و امیرکبیر نیز مشارکت و همکاری خواهند داشت.
پیش از این تکیه اصلی ایران‌خودرو بر پلتفرم دیگر خودروسازان جهانی و در صدر آن‌ها پلتفرم گروه خودروسازی پژو سیتروئن فرانسه بود و تمام طراحی‌های انجام‌شده برای محصولات جدید این شرکت ایرانی بر مبنای آن انجام می‌شد. در طول سالیان گذشته همواره ایران‌خودرو محصولات پژو را در ایران تولید و تحت لیسانس این شرکت فرانسوی به فروش می‌رساند.
در پروژه‌ی جدید ایران‌خودرو، شرکت ایتالیایی پینین فارینا به‌عنوان سرپرست تیم و پیمانکار اصلی، طراحی و توسعه پلتفرم جدید ایران‌خودرو را با مشارکت دیگر تیم‌ها و شرکت‌های فعال در این پروژه پیش خواهد برد. هدف نهایی این پروژه طراحی و ساخت حداقل ۴ خودروی متفاوت و جدید در کلاس خودروهاس سدان، هاچ‌بک، کراس‌اور و وانت است. همچنین بنا به اعلام مقامات رسمی، این پلتفرم جدید قابلیت طراحی و پیاده‌سازی خودروهای الکتریکی و هیبریدی خواهد داشت.
ایران‌خودرو امیدوار است اولین محصول پلتفرم جدید خود را تا پیش از سال ۲۰۲۰ تولید و روانه بازار ایران کند. محصولات جدید ایران‌خودرو در قالب این پلتفرم، در آغاز با هدف فروش در بازار داخلی ایران تولید می‌شوند و پس از آن صادرات به دیگر کشورها نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
کامران سپهری، معاون طراحی و توسعه محصولات ایران‌خودرو در این زمینه اعلام کرد:
طراحی و تولید خودروهای جدید بر پایه پلتفرمی متفاوت و به‌روز، تنها راهکار ما برای بقا در صنعت خودروسازی است. اگر به دنبال کسب سهم بیشتر در بازار خودروی دیگر کشورها هستیم، ایران‌خودرو نیاز دارد محصولاتی تولید کند که توان رقابت با محصولات خودروسازان برجسته‌ی جهانی داشته باشد.
ایران‌خودرو اعلام کرده است تلاش خواهد کرد تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۳۰ درصد محصولات تولیدی خود را صادر کند.
منبع:زومیت