تبیان، دستیار زندگی

به دنبال همسر اینترنتی

با آی دی خودم وارد چت رومهای مختلف با مضامین عاشقانه می شوم. پی ام های مختلف، مرا بمباران می کنند. پسرهای برومند، با سواد و با فرهنگ، گویی در انتخاب من رقابت می نمایند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به دنبال همسر اینترنتی

به دنبال همسر اینترنتی


به دنبال شوهر اینترنتی:
با خود گفتم که عصر ارتباطات است و جهان به کوچکی دهکده ای؛ پس دیگر دغدغه "فرهنگ بسته" را ندارم که صبر کنم تا خواستگاری از در وارد شود. کامپیوتر را روشن می کنم، به اینترنت وصل می شوم و از میان هزاران جوان برومند، با سواد، کلاس بالا و با فرهنگ که آنها هم، چون خودم به اینترنت وصل هستند، دست به گزینش می زنم و بهترین شوهر عالم را ( اگر وجود داشته باشد) برای خودم انتخاب می کنم.
با آی دی خودم وارد چت رومهای مختلف با مضامین عاشقانه می شوم. پی ام های مختلف، مرا بمباران می کنند. پسرهای برومند، با سواد و با فرهنگ، گویی در انتخاب من رقابت می نمایند.
A s l؟
نمی دانم جواب کدام را بدهم . همه مستقیم سر اصل مطلب می روند.
و سن و جنس و محل مرا می خواهند. بعد هم ادعاها و مطالبی را اظهار می کنند که برایم صحت و سقم آن ها همیشه در پرده ابهام می ماند!

به دنبال خانم اینترنتی:
من هم با خود گفتم که عصر ارتباطات است و جهان به کوچکی دهکده ای؛ پس دیگر دغدغه "فرهنگ بسته" را ندارم  که در ارتباط یا شناسایی دختر دلخواهم جهت ازدواج مشکل داشته باشم. دیگر دامنه گزینشم به چند دختر آشنای همسایه، محل کار و تحصیل و فامیل محدود نیست.می توانم از طریق کامپیوتر از میان این همه دختر برومند، باسواد و کلاس بالا؛ دختر مناسب و مطلوبم را بیابم و با او ازدواج کنم.
کامپیوتر را روشن می کنم، به اینترنت وصل می شوم تا از میان هزاران دختر برومند، با سواد و با فرهنگ و با کلاس؛ که آنها هم چون خودم به اینترنت متصل هستند؛ دست به گزینش بزنم و فهیم ترین همسر عالم را ( که حتما وجود دارد) برای خودم انتخاب کنم.
با آی دی خودم وارد چت رومهای مختلف با مضامین عاشقانه می شوم. با پی ام های مختلف هر آی دی را که نام دخترانه دارد بمباران می کنم. ولی به ندرت جوابی می دهند و یا اینکه با سئوالات کوتاه و پی در پی، بی اعتمادی و شک خود را نسبت به من ابراز می کنند. و بیشتر اوقات نمی توانم صحت مطالب و ادعای خود را برای آنها اثبات کنم.
وقتی شبکه ارتباطی و اطلاعاتی ما به گستردگی جهان می شود، عمق شناسایی ما در این وسعت عظیم تا چه اندازه کاهش می یابد؟!
 چگونه می توانیم در این پهنه گسترده؛ به شناسایی عمیق مسئله ای و یا به لایه های پنهان موضوعی فکر کنیم؟!
 چگونه اسیر سطحی نگری و ساده لوحی نشویم؟! خلاصه این که در میان این همه افراد که فقط چند خطی از آنها می خوانیم یا چند کلمه ای را می شنویم؛ چگونه روح و روان؛ احساس و اندیشه و رفتارشان را بشناسیم و باور کنیم؟!  آنهم در مهمترین انتخاب زندگی یعنی همسر گزینی و ازدواج.- انتخابی که در عالم واقعی هم با مشکل روبروست ؛ پس درعالم مجازی چه باید کرد؟
آنچه روشن است آن است که پیشنهادی که در عالم مجازی برای ازدواج از سوی یکی از طرفین گفتگوی غیر حضوری مطرح می شود، با توجه به اهمیت ازدواج و شناخت هایی که برای طرفین لازم دارد، چندان عاقلانه به نظر نمی رسد.
چگونه است که در شیوه سنتی و مرسوم با آن همه تحقیق و بررسی که صورت می گیرد، باز هم در برخی از موارد جنبه های مخفی حالات و روحیات طرفین مدتی پس از زندگی مشترک، هویدا می شود به نحوی که زن و شوهر هرگز فکر نمی کردند که شریک زندگی که برای خود انتخاب کرده اند این اخلاق و صفات عجیب و غریب داشته است و او در این مدت آشنایی هرگز نتوانسته او را به طور کامل بشناسد.
بنابراین توصیه موکد آن است که باید شدیدا از شیوه همسریابی مجازی خودداری کرد و در صورتی که در عالم ناپیدای مجازی با چنین پیشنهادی مواجه شدید، با بدبینی تمام با آن برخورد کنید تا دچار پشیمانی نشوید.

منبع : حوزه نت