تبیان، دستیار زندگی

سیر، بدبوی شفابخش

سیر یکی از قدیمی‌ترین داروهای طبیعت است که بشر آن را کشف و مصرف کرده است. بیش از 3هزار سال از تاریخی که چینی‌ها به خواص شفابخش سیر پی بردند می‌گذرد. سیر جزو معدود گیاهانی است که خام، پخته، سرخ شده و حتی سوخته آن خاصیت خاص خود را دارد. این ویژگی امکانی را فراهم می‌کند تا به هر حال یکی از راه‌های مصرف آن را انتخاب کنیم. سیر یک آنتی‌بیوتیک طبیعی است که می‌تواند میکروب‌ها و باکتری‌های مضر دستگاه هاضمه و ریه را پاکسازی کند. این خاصیت سیر حتی در محیط باز هم عمل می‌کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خواص سیر
 سیر یکی از قدیمی‌ترین داروهای طبیعت است که بشر آن را کشف و مصرف کرده است. بیش از ۳هزار سال از تاریخی که چینی‌ها به خواص شفابخش سیر پی بردند می‌گذرد. سیر جزو معدود گیاهانی است که خام، پخته، سرخ شده و حتی سوخته آن خاصیت خاص خود را دارد. این ویژگی امکانی را فراهم می‌کند تا به هر حال یکی از راه‌های مصرف آن را انتخاب کنیم.
سیر یک آنتی‌بیوتیک طبیعی است که می‌تواند میکروب‌ها و باکتری‌های مضر دستگاه هاضمه و ریه را پاکسازی کند. این خاصیت سیر حتی در محیط باز هم عمل می‌کند. بنابراین تمیزترین جای خانه شما گوشه‌ای از آشپزخانه است که در آن سیر و پیاز را نگه داشته‌اید.
پایین‌ آوردن کلسترول و فشار خون جزو کارهایی است که سیر چند دقیقه بعد از ورود به بدن انجام می‌دهد. کسانی که فشار خون بالایی ندارند باید در مصرف سیر خام دقت کنند و همراه با آن کمی نمک بخورند. بوی سیر تازه هم ممکن است فشار خون را کاهش دهد.
برای ریه سیگاری‌ها سیر حکم کیسه‌های هوایی تازه را دارد. سیر خام ترمیم کننده بافت‌های ریه، معده و کبد است و برای این اعضا خاصیت ضد سرطانی دارد.
سیر پخته همراه با شیر ولرم یک ماسک خوب برای تورم و کبودی است. این ترکیب در قدیم برای از بین بردن شپش سر هم استفاده می‌شد.
ضماد له شده سیرخام میخچه را از بین می‌برد و دیگر لازم نیست انگشت پایتان را به تیغ جراحی بسپارید. پزشکان از خاصیت ضد میکروبی و ترمیمی سیر در جنگ جهانی اول نهایت استفاده را کردند و در بحران کمبود دارو مانع عفونت زخم سربازان شدند.
بیماران قلبی و عروقی بزرگترین گروه از کسانی هستند که نیاز حیاتی به این حبه‌های بدبو دارند. سیر می‌تواند مانع انعقاد و لختگی خون شود. بنابراین برای کسانی که مستعد سکته قلبی و مغزی هستند مفید است.
سیر و سرکه اگرچه یادآور دلشوره است، اما در واقع یک داروی ترکیبی بی‌نظیر برای مقابله با دردهای آرتروز و رماتیسم و نقرس است. سیرترشی بیش از اینکه یک چاشنی باشد یک دارو برای دردهای مفاصل و استخوان است.
سیر می‌تواند یک تنه مقابل آلزایمر باستد. تقویت حافظه جزو خدماتی است که سیر به مغزتان می‌دهد.
این ریشه سفید رنگ مجاری ادرار را پاکسازی می‌کند و درمان مفیدی برای خرد کردن سنگ‌های کلیه و مثانه است.
متاسفانه بوی وحشتناک سیر هیچ راه توجیهی ندارد. این بو از دهان و عرق پوست متساعد می‌شود و تحمل آن برای اطرافیان واقعا سخت است. بخشی از بوی متساعد شده از بدن در واقع به واسطه خاصیت دفع سمومی که سیر آن‌ها را فعال و به بیرون از بدن هدایت می‌کند. جویدن چای خشک، خوردن سبزی خام و کاهو راه‌های مقابله با این بو هستند.

منبع:رنگی رنگی
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.