تبیان، دستیار زندگی

روغن نارگیل، روغن زیبایی

همیشه یک جایگزین طبیعی برای هر نوع ماده شیمیایی وجود دارد. بسیاری از کرم‌ها و مواد بهداشتی و آرایش بر پایه همین مواد طبیعی تولید می‌شوند. بسته‌بندی یا مارک آنها نمی‌تواند دلیل خوبی برای عدم استفاده از مواد بکر و طبیعی موجود در این محصولات باشد. روغن نارگیل یکی از مهم‌ترین روغن‌های طبیعی است که در صنایع آرایشی استفاده می‌شود. نجات پوست خشک در یک بند انگشت روغن نارگیل است. دست‌هایتان را با این روغن خوشبو چرب کنید و از نرمی پوست‌تان لذت ببرید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
خواص نارگیل
همیشه یک جایگزین طبیعی برای هر نوع ماده شیمیایی وجود دارد. بسیاری از کرم‌ها و مواد بهداشتی و آرایش بر پایه همین مواد طبیعی تولید می‌شوند. بسته‌بندی یا مارک آنها نمی‌تواند دلیل خوبی برای عدم استفاده از مواد بکر و طبیعی موجود در این محصولات باشد. روغن نارگیل یکی از مهم‌ترین روغن‌های طبیعی است که در صنایع آرایشی استفاده می‌شود.
نجات پوست خشک در یک بند انگشت روغن نارگیل است. دست‌هایتان را با این روغن خوشبو چرب کنید و از نرمی پوست‌تان لذت ببرید.
بعد از اصلاح صورت و بدن بهترین ضد حساسیت و نرم‌کننده‌ ممکن همین روغن سفید رنگ است. استفاده از آن التهاب بعد از اصلاح پوست را از بین می‌برد و مانع خشک شدن آن می‌شود.
پایه اصلی شامپوهای نرم‌کننده روغن نارگیل است. این روغن به سرعت جذب می‌شود. می‌توانید قبل از حمام موها را با این روغن چرب کنید و بعد شاهد نرمی، خوش‌حالتی و درخشانی موهایتان باشید.
بسیاری از پاک‌کننده‌ها آرایشی مناسب چشم نیستند، اما روغن نارگیل بدون اینکه آسیبی به چشم برساند می‎‌تواند حتی ریمل‌ها ضد آب را از مژه‌ها پاک کند. این پاک کننده پوست نازک دور چشم را هم مرطوب و نرم می‌کند. آرایش چشم را با این روغن پاک کنید و بعد صورت‌تان را بشویید.
اگر روی پوست‌تان زخم و خراشی ایجاد شده، هیچ ترمیم‌کننده‌ای به سرعت روغن نارگیل در بهبود زخم‌ها موثر نیست. این روغن یک لوسیون عالی برای پوست‌های حساس است.
روغن نارگیل به طور طبیعی خاصیت ضد باکتری و ضد قارچ دارد، مرطوب کننده است و طبق مطالعات درمان بی‌نظیری برای اگزاماست. برای پاک‌سازی پوست مقداری روغن را روی پنبه بریزید و با حرکت دورانی روی صورت و گردن بمالید و سپس بشویید. اگر پوست صورت‌تان چرب یا مستعد جوش زدن است به هیچ وجه از این روغن استفاده نکنید.
خریدن اسکراب‌های شیمیایی وقتی روغن نارگیل دارید، هدر دادن پول است. برای ساخت یک اسکراب از روغن نارگیل، یک ظرف بردارید و داخل آن نصف پیمانه روغن نارگیل بریزید. بعد یک پیمانه شکر قهوه‌ای یا نمک اضافه کنید. این اسکراب لایه‌برداری ملایم، کاملا طبیعی، مرطوب کننده، ارزان ، خوشبو است.
بسیاری از روغن‌های ماساژی که می‌خریم حاوی روغن نارگیل و جوجوبا هستند، به جای آن ها از خود روغن نارگیل استفاده کنید که مرطوب کننده و با پوست انسان سازگار است .

منبع:رنگی رنگی
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.