تبیان، دستیار زندگی

وصیت نامه شهید مرتضی احمدی از خرم آباد

ای عزیزان راه حق را ادامه دهید، پشتیبان ولایت فقیه باشید، وحدت کلمه را حفظ کرده و ادمه دهنده راه امام خمینی(ره) باشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
شهید مرتضی احمدی از خرم آباد
گوهر درخشان بحر ایثار و شهادت، دانش آموز بسیجی، شهید مرتضی احمدی، در خانواده ای متدین و انقلابی در شهرستان خرم آباد پا به عرصه گیتی نهاد.

تحت سرپرستی والدینی با ایمان و بزرگوار درس ایثار، صفا و اخلاق را به نیکی فرا گرفت. وی در زمینه درس و تحصیل دانش آموزی ممتاز و نمونه بود، و گذشت و مهربانی، شوخ طبعی، رفتار و کردار نیکو انسانی، رعایت تقوا و انجام عبادات الهی از شاخصه های اخلاقی و عملی این نوجوان ایثارگر به شمار می رفت.

در دوران شکل گیری انقلاب اسلامی همراه با خانواده خویش فعالانه در کلیه حرکتهای انقلابی جان برکف با اطاعت عاشقانه از رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) شرکت کرد، تا جائیکه همگان حماسه آفرینی های این نوجوان عاشق و انقلابی را در جنگ معروف ژاندارمری به یاد دارند.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مشتاقانه به حمایت و دفاع از دستاوردهای انقلاب پرداخت؛ و با شروع جنگ تحمیلی این جوان غیرتمند و شجاع، این بار نیز دریافت که گاه ماندن نیست لذا برای حضور در میدان جهاد مهیا گردید و در خیل بسیجیان جان برکف و عاشق، به سوی جبهه های نور علیه ظلمت رهسپار گردید و مدت مدیدی در سنگرهای دفاع مقدس، با دشمن کافر و متجاوز به نبرد پرداخت.

و به عنوان نیروی (آر،پی،جی) زن حماسه ها آفرید تا آنجا که بارها تا مرز شهادت پیش رفت، و سرانجام دوری از یاران شهید خود را تاب نیاورد و در منطقه عملیاتی چزابه، گذرگاه سینه سرخان عاشق، به آرزوی دیرینه اش که داشتن دو بال آسمانی برای سیر در افلاک بود رسید، و کبوتر جان عاشقش گلگون پرو بال به سوی معبود ازلی پر کشید.

وی در فرازی از وصیت نامه خویش می فرماید:

ای عزیزان راه حق را ادامه دهید، پشتیبان ولایت فقیه باشید، وحدت کلمه را حفظ کرده و ادمه دهنده راه امام خمینی(ره) باشید.



شهید مرتضی احمدی

آخرین پایه تحصیلی: سوم دبیرستان

آموزشگاه محل تحصیل: شهید رفیع پور
منبع:فاتحان