تبیان، دستیار زندگی

فرازی از وصیت نامه شهید سبزعلی چغلوندی

همه ما جوانان و نوجوانان کشور اسلامی باید ندای ملکوتی رهبر را لبیک گوئیم و کار جنگ را یکسره کنیم تا تارخ برای نسل های آینده ترسیم گردد و همه دنیای استکبار باید بداند که ما همانند شیشه ایم و هرچه ما را بشکنند برنده تر و تیز تر خواهیم شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
شهید سبزعلی چغلوندی
شهید والامقام در فرازی از وصیت نامه خویش می فرماید:

لبیک یا خامنه ای(ره) و سلام بر تو ای فرمانده کل قوا، خداوند مرا به میهمانی خویش دعوت کرده است و من مشتاق و عاشق به ملاقات خدا می شتابم.

همه ما جوانان و نوجوانان کشور اسلامی باید ندای ملکوتی رهبر را لبیک گوئیم و کار جنگ را یکسره کنیم تا تارخ برای نسل های آینده ترسیم گردد و همه دنیای استکبار باید بداند که ما همانند شیشه ایم و هرچه ما را بشکنند برنده تر و تیز تر خواهیم شد.3

 

 شهید سبزعلی چغلوندی

آخرین پایه تحصیلی: سوم دبیرستان/دبیرستانشهید رجائی چغلوندی


 با رهبری ابر مرد تاریخ اسلام حضرت امام خمینی(ره) این قطب های فساد را از روی زمین بر می کنیم.1

وَ الَّذینَ هاجَرُوا فى سَبیلِ اللَّهِ ثُمَّ قُتِلُوا اَوْ ماتُوا لَیَرْزُقَنَّهُمُ اللَّهُ رِزْقاً حَسَناً وَ اِنَّ اللَّهَ لَهُوَ خَیْرُ الرّازِقینَ؛2

و آن کسانى که در راه خدا دست به هجرت زدند و آن گاه کشته شدند و یا جهان را بدرود گفتند، خدا به آنان رزق و روزى نیکو خواهد بخشید و آنان را در بهشت پرطراوت و زیبا درخواهد آورد.و به یقین خدا بهترین روزى دهندگان است.

شهید سبزعلی چغلوندی دوران تحصیل خویش را با تلاش و کوشش فراوان با کمترین امکانات زندگی تا سطح سوم دبیرستان طی کرد و همزمان با آن در کار کشاورزی و امور زندگی نیز والدین زحمتکش خود را یاری می کرد.ستاره درخشان افق سرخ شهادت، دانش آموز بسیجی، سبزعلی چغلوندی در خانواده ای فقیر و روستایی اما غنی از اعتقاد و ایمان به اسلام و انقلاب دیده به جهان گشود.

صبر، صداقت، ایمان، شجاعت و تلاش و مبارزه با سختی ها و مشکلات زندگی را تحت سرپرستی والدین بزرگوار خویش به خوبی فرا گرفت.

در دوران شکل گیری انقلاب اسلامی در تظاهرات مردمی و فعالیت های انقلابی شرکت کرد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با کمال صداقت و اخلاص در پایگاه مقاومت بسیج به حفظ و حراست از ارزشها و دست آوردهای انقلاب اسلامی پرداخت.

خوشا آن روز را که سنگری بود

شبی ، میدان مینی ، معبری بود

خوشا آن روزهای آسمانی

که شوری بود ، سودا و سری بود

 در زمان جنگ تحمیلی این جوان ایثارگر به فرمان ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) عاشقانه لبیک گفت و همراه با جمعی از دوستان و هم کلاسان خود به سوی جبهه های نور علیه ظلمت رهسپار گردید و مدتها شجاعانه در سنگرهای دفاع مقدس با دشمن متجاوز به نبرد پرداخت و یرانجام این رزمنده جوان عشایر با شهادت خویش در منطقه عملیاتی چزابه مثل زلال چشمه خورشید جوشید تا به ظلمت سرای دنیا پرستان، سخاوتمندانه روشنایی بخشید.


پی نوشت ها: 

1.شهید ابراهیم جباری

2.سوره حج، آیه 58

3.برگرفته از کتاب رمز و راز جلد 1

 

درود و رحمت بیکران الهی نثار روح پاکش و راهش مستدام باد.
منبع:فاتحان