تبیان، دستیار زندگی

برگی از زندگی نامه شهید اکبر درخشان

بسیجی دلاور، دانش آموز شهید، اکبر درخشان آئینه روشن شکوه ایثار، در خانواده ای انقلابی و مومن در شهرستان خرم آباد دیده به جهان گشود. تحت سرپرستی پدری مومن و زحمتکش و مادر یبا تقوی و فداکار تربیت صحیح اسلامی را فراگرفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
 شهید علی یار دارابی
این شهید والامقام دانش آموزی ساعی و کوشا بود، که با اخلاق و رفتار نیک و پسندیده اش الگوئی تمام عیار برای هم سالان و دیگر دانش آموزان به شمار می رفت، در ارتباط با والدین بزرگوار خود جوانی مهربان، قدر شناس و مطیع و خاضع بود.

اوقات فراغت خود را به فعالیت در پایگاه مقاومت بسیج و تمرینات ورزشی اختصاص داده بود و در رشته های چون کشتی، ورزش باستانی، موتور سواری و بکس پیشرفت های قابل ملاحظه ای را کسب کرده بود.

در انجام عبادات و فرایض دینی اهمیت می داد و عاشقانه در ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای آقا امام حسین(ع) شرکت می کرد و جان پاکش در همین مجالس بود که با فرهنگ شهادت و ایثار آشنا می گردید؛ به انفاق در راه خدا و کمک به زیر دستان علاقه داشت و دیگران را به انجام این امر خیر تشویق می نمود.

با شروع جنگ تحمیلی، عاشقانه به ندای حسین زمان حضرت امام خمینی(ره) لبیک گفت و مشتاق و بیقرار همراه با رزمندگان سپاه اسلام راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل گردید و مدت مدیدی را دلاورانه در شهر لاله های خونین، خرمشهر قهرمان به دفاع از دین و میهن خویش پرداخت و سرانجام در سن 18 سالگی خونین چهره و سربلند به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

شهید اکبر درخشان

تاریخ تولد: 10 اسفند 1343 خرم آباد

تاریخ شهات: 20 اردیبهشت 1361 خرمشهر

 فرازی از وصیت نامه شهید اکبر درخشانی :

اینجانب برای ادای دین خویش در برابر خدای بزرگ و با آگاهی کامل به جبهه آمدم.

پدر و مادر عزیزم اگر خداوند شهادت را نصیبم فرمود مرا حلال کنید و غمگین نباشید، و این معامله را به خدای رحمان واگذارید. پدر عزیزم شما برای تربیت من خیلی رنج کشیدی، بنده به تو افتخار می کنم.

از همه ملت ایثارگر و شجاع ایران و همه خواهران و برادران مسلمان تقاضا دارم راه شهیدان را ادامه دهند و پشتیبان انقلاب باشند.

درود و رحمت بیکران الهی نثار روح پاکش و راهش پر رهرو باد. آمین یا رب العالمین...
منبع:فاتحان