تبیان، دستیار زندگی

نگرانی ۶ ساله پرسپولیس در دربی؛ بدون طارمی، بدون گل

از آخرین باری که پرسپولیس بدون حضور طارمی در دربی گل زده است، حدود ۶ سال می‌گذرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
استقلال و پرسپولیس
به گزارش تبیان و به نقل از نود، پرسپولیس در سال‌های اخیر، آمار بسیار خوبی در دربی تهران داشته است. آن‌ها از ۳ بازی از ۶ بازی آخرشان با استقلال را برده‌اند و فقط یک بازی، از این تیم شکست خوردند. نکته مشترک در همه گل‌ها و بردهای پرسپولیس، حضور طارمی در زمین بوده است. طارمی زمان به ثمر رسیدن همه گل‌های پرسپولیس در ۶ دربی اخیر، در زمین حاضر بوده و رد پایش هم روی بیشتر گل‌های این تیم دیده می‌شود.
بحران گلزنی پرسپولیس در دربی، از لیگ دهم آغاز شد. آن‌ها دربی رفت و برگشت، به استقلال گل نزدند. بازی رفت لیگ یازدهم و جام حذفی هم این آمار ادامه پیدا کرد تا اینکه ایمون زاید، توانست سه بار در دربی برای آن‌ها گل بزند. بعد از این دیدار، ۴ دیدار دیگر هم پرسپولیسی‌ها در دربی گل نزدند و دربی پنجم زمانی که یک - صفر از حریف عقب بودند، ورود مهدی طارمی به زمین و پاس گل او به محمد نوری، اوضاع را برای این تیم عوض کرد.
پرسپولیس از دربی رفت لیگ چهاردهم تا دربی ۸۴، ۹ گل زده که طارمی روی ۵ گل یعنی بیشتر از نیمی از آن‌ها تاثیر گذاشته است. او در دربی رفت لیگ چهاردهم، پاس گل اول پرسپولیس را داد. بازی برگشت، گل پرسپولیس روی خطایی که او گرفت بدست آمد. بازی برگشت لیگ پانزدهم هم طارمی دو گل زد و یک پاس گل داشت. ۴ گل دیگر هم زمانی زده شده‌اند که طارمی در زمین حاضر بوده است.
پرسپولیس و به صورت خاص مهاجمانش در بازی فردا، باید پس از ۶ سال، بتوانند بدون حضور طارمی در زمین هم دروازه استقلال را باز کنند. کاری که آخرین بار زمان ایمون زاید انجام شده و پس از آن، همیشه یک پای شادی گل پرسپولیسی‌ها طارمی بوده است.