تبیان، دستیار زندگی

پرسپولیس-استقلال؛دوئل اروپایی

سرانجام نوبت به داربی ۸۵ رسید، دیداری که قرار بود ابتدا یک بازی دوستانه در آلمان باشد اما آن پروژه عملی نشد تا هشتاد و پنجمین ملاقات استقلال و پرسپولیس در دور رفت لیگ شانزدهم رقم بخورد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
داربی
دو تیم این بار هم با شرایطی تقریبا متفاوت به مصاف هم می روند. پرسپولیس این فصل هم شانس اول قهرمانی است و در لیگ نتایج خوبی گرفته است. در سوی دیگر استقلال اما پس از یکی از ضعیف‌ترین شروع های تاریخش فعلا در مکان سیزدهم جدول حضور دارد و با یک بازی بیشتر نسبت به پرسپولیس هشت امتیاز کمتر جمع کرده است.
با این حال تاریخ ۴۹ ساله داربی ثبات کرده که هرگز شرایط جدول نتیجه این دیدار سنتی را رقم نمی‌زند. همانطور که در تاریخ هرگز تیمی که در جدول حداقل هشت امتیاز بیشتر از رقیبش داشته برنده نشده است.
داربی قبل همین حکایت را داشت. پرسپولیس با ۱۳ امتیاز بیشتر از استقلال پای به میدان گذاشت و شش بازی قبلی‌اش را برده بود اما در مقابل جوانان منصوریان بدجوری غافلگیر شد.
بازی پنجشنبه دیداری متفاوت است. استقلال اگر برنده بازی شود به آینده امیدوار خواهد شد و در صورت باخت در همین شروع لیگ ۱۳ امتیاز از صدر جدول عقب می افتد و تقریبا باید قید قهرمانی را بزند.
دو تیم در این فصل عملکردی متفاوت داشتند و برای مشاهده جزئیات نتایج آنها در این فصل می‌توانید اینجا کلیک کنید.
استقلال در این فصل مشکل گل زدن داشته است. این تیم تنها چهار گل زده و هنوز گلزن تمام عیاری رو نکرده است. بازی پنجشنبه تقابل ضعیف‌ترین خط حمله لیگ با بهترین خط دفاعی است.
پرسپولیس اما علاوه بر خط دفاعی مستحکم در گل زدن هم آمار خوبی ثبت کرده است. زوج گادوین منشا- علی علیپور در بازی‌های اخیر باعث امیدواری قرمزها شده‌است.
با این حال یک نکته امیدواری هم برای استقلال وجود دارد. این تیم با برد در داربی قبل با روحیه‌ای مضاعف به میدان می رود.
اولین داربی شفر
نکته قابل توجه این بازی حضور وینفرد شفر آلمانی روی نیمکت استقلال است. نتایج ضعیف علیرضا منصوریان موجب شد تا او جای خود را به شفر ۶۷ ساله بدهد. شفر مسن ترین سرمربی تاریخ داربی به شمار می رود و به خوبی می داند با نتیجه گیری در این داربی به چه میزان در بین هواداران استقلال محبوب خواهد شد.
داربی تهران پس از ۴۱ سال با دو سرمربی خارجی برگزار خواهد شد. برای مشاهده آمار رویارویی سرمربیان خارجی در نبرد استقلال- پرسپولیس می توانید اینجا کلیک کنید.
آمار کمی به ضرر شفر است. استقلال ۴۰ سال است با سرمربی خارجی در داربی پیروز نشده است. از طرفی مربیانی آلمانی حاضر در داربی( یورگن گده، راینر سوبل و رولند کوخ) هرگز برنده بازی نشدند.
برد در داربی باعث رای اعتماد آبی‌ها به شفر خواهد شد. در سوی دیگر برانکو تجارب قابل توجهی از داربی دارد. او می داند که اصلا نباید به جدول توجه کند. برد پرسپولیس مسیر این تیم برای رسیدن به صدر را هموار می کند.