تبیان، دستیار زندگی

تاریخ کناره‌گیری بارزانی از قدرت اعلام شد

حزب دموکراتیک کردستان عراق اعلام کرد: ریاست مسعود بارزانی در منطقه کردستان، در پایان ماه جاری میلادی (اکتبر) خاتمه می‌یابد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بارزانی

وی درباره سرمایه گذاری صدها میلیون دلاری هند در بندر چابهار ایران نیز گفت: هیچ تضادی بین درخواست آمریکا برای تحریم ایران و قرارداد هند در چابهار وجود ندارد و واشنگتن نمی خواهد در فعالیت های مشروع تجاری و کسب و کاری که هند یا اروپا با ایران دارد، دخالت کند. حزب دموکراتیک کردستان عراق اعلام کرد: ریاست مسعود بارزانی در منطقه کردستان، در پایان ماه جاری میلادی (اکتبر) خاتمه می‌یابد.

به گزارش العالم، حزب دموکراتیک کردستان عراق، اخبار منتشر شده مبنی بر استعفای «مسعود بارزانی» از ریاست منطقه کردستان طی چند ساعت آینده، اعلام کرد که پایان ریاست این دوره بارزانی، در پایان ماه جاری میلادی خاتمه می‌یابد.

«اشواق الجاد» از رهبران حزب دموکراتیک کردستان در گفت‌وگو با «بغداد الیوم» اظهار داشت: در اول ماه نوامبر، دوره ریاست بارزانی پایان خواهد یافت و وی به صراحت اعلام کرده است که تمدید این دوره را نخواهد پذیرفت.

وی همچنین تاکید کرده که نه شخص او و نه هیچ یک از اعضای خانواده‌‌اش برای تصدی این پست، نامزد نخواهند شد.

این عضو حزب دموکراتیک کردستان گفت: انتخاب رئیس جدید منطقه کردستان با پایان دوره ریاست بارزانی، در حوزه اختیارات پارلمان منطقه کردستان است.