تبیان، دستیار زندگی

نرخ مداحی در هر شب محرم

نرخ مداحی در هر شب محرم: سیب سرخی 2 میلیون تومان، محمد کریمی 2.5 میلیون تومان، هلالی 2 میلیون تومان، سعید حدادیان 2.5 میلیون تومان اجرتون با امام حسین!!!!!!!! یک وقت فکر نکنید این آقایان برای مال دنیا حسین حسین میکنند!!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
عزاداری

پاسخ شبهه :



1⃣- باید مواظب باشیم دچار تهمت نشیم. واقعیت این است که عده ای از مداحها كه بسیارى از ما آن ها را میشناسیم اصلا پول نمیگیرند و عده ای هم پولهای متوسط یا زیاد می گیرند. بنابراین وقتی به طور کلی قضاوت كنیم، ناخواسته به عده ای تهمت زده ایم که " گناه کبیره و حق الناس" است.


2⃣-منتشر کننده این عکس مطمئنا نیت خیر نداشته است. اینکه چند مداح خاص را انتخاب کند و به آنها تهمت بزند با انگیزه خاصی انجام شده است که همان ترور شخصیت است. آقایان کریمی و حدادیان جزو مداحان اصیل و آگاه وانقلابی و ارزشی کشور هستند و به علت مواضعی که بعضا در برابر جریانات منحرف و غرب زده میگیرند مورد تهمتها و حملات زیادی هم قرار میگیرند.

3⃣- بلی عده ای از مداحها هم مبالغ بالایی میگیرند ولی در بین مداحان دلسوخته و بیدار جایگاهی ندارند. وصله های ناچسبی هستند که باعث لکه دار شدن کل جامعه مداحان می شوند. مطمئنا مداحی که خودش دلسوخته نباشد کلماتش در قلب مستمعین جایی پیدا نمی کند.

4⃣- عده ای از مداحان هم نرخ تعیین نمیکنند و هر چقدر که صاحب مجلس داد قبول میکنند. در این بین متاسفانه عده ای از صاحبان مجالس هم برای اینکه مجالسشان پرشورتر برگزار شود اقدام به دعوت از مداحان مشهورتر میکنند و حاضرند مبالغ میلیونی خرج کنند تا مجالسشان پر هیجانتر برگزار شود.

5⃣- در نهایت اینکه این مسایل باعث می شود که عده ای از مخالفان و مغرضان که هیچ اعتقادی به عزاداری اهل بیت ندارند، خوب و بد را با هم بکوبند و اصل مساله ارادت مردم به اهل بیت را زیر سوال ببرند. بنابراین باید مراقب اظهار نظراتمان باشیم.


6⃣- تکذیبیه برخی از مداحان نامبرده



 تكذیبیه محمود كریمی :

* به عنوان یکی از بهترین مداحان کشور چقدر به موضوع صله اهمیت می دهید؟

- من از 13 سالگی که پدرم شهید شد، کاسبی می کردم. یادم می آید جایی بنایی می کردم با روزی 180 تومان درآمد. همان موقع به من می گفتند بیا مجلس ختم بخوان برای یک ساعت 400 تومان می دهند، من نمی رفتم. چون از آن زمان به اینکه با مداحی امرارمعاش نکنم اصرار داشتم. امرار معاش به واسطه ستایشگری دست آدم را می بندد، چون آن کسی به دلیل قدردانی از کار مداح به او صله ای می دهد، ممکن است در برهه های خاص توقعاتی داشته باشد که به صلاح خواننده نباشد ولی چون به اصطلاح نمک گیر شده، مجبور به انجام آن است مثلا برابر فتنه های سیاسی و برابر برخی مسائل دیگری که مداح اهل بیت را زیر سوال می برد، ساکت باشد.

* با این حساب در ازای مداحی ها، صله های دریافت نمی کنید؟

- من اصلا جایی نمی روم که بخواهم پول بگیرم. یکی در حسینیه شهدای امامزاده علی اکبر(ع) چیذر در هیئت رزمندگان می خوانم که مجلس شهداست و جلسه ای هم در مسجد الهادی برای بچه های بسیجی و مسجدی دارم.

* پس رقم های نجومی که بعضی از مداح ها در ازای برگزاری مراسم می گیرند چیست؟

- این شایعاتی که می گویید در نظر ما چیزی نیست، وقتی درباره امیرالمومنین(ع) می گفتند حضرت نماز نمی خواند، برابر این شایعاتی که در این باره برای ما وجود دارد، اصلا قابل مقایسه نیست. من و خیلی از مداحان اهل بیت(ع) که عموما سرشناسند، همگی کسب و کاری جداگانه داریم که گرفتار مساله ای که در بالا ذکر شد، نشویم.

مثلا کدام مداح ها؟ دوست دارید چند نفری را نام ببرید؟

- حاج سعید حدادیان در دفتر نهاد نمایندگی در دانشگاه تهران هستند. در آنجا هم درس می دهند و هم درس می خوانند.
همچنین حاج محمد طاهری دفتر فرهنگی دارند.
حاج حسین سازور هم در کار ساخت و ساز هستند البته نه ساخت و ساز برج، بلکه با چند نفر از دوستانشان آپارتمان های کوچک و معمولی می سازند.


7⃣یادمان باشد كه گناهكار فقط فردِ سازنده ی این شایعات نیست. ما نیز اگر از روی نا آگاهی همچین مطالبی را نشر دهیم در گناه ظلم و افترا به خادمان واقعی اهل بیت شریك خواهیم شد.
تهمت حق الناس است ، و حق الناس گناهی نا بخشودنی.


منبع : کانال قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.