تبیان، دستیار زندگی

8 استفاده از آب اکسیژنه که نمی‌دانید

اگر شما هم از آب اکسیژنه برای بهبود وضعیت زخم و جراحات استفاده می‌کنید، بدانید که می‌توانید استفاده‌های دیگری نیز از این محصول بکنید. در این مطلب به 8 مورد از این کارایی ها اشاره می‌شود.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
پراکسید هیدروژن، آب اکسیژنه،
پراکسید هیدروژن، معروف به آب اکسیژنه یک محصول شناخته شده است که اغلب در قفسه‌های داروخانه‌ها به چشم می‌خورد. آب اکسیژنه حاوی خواص ضدعفونی کنندگی و ضدمیکروبی است و برای ضدعفونی و مراقبت کردن از جراحات پوستی جزئی کارایی دارد. 

با این حال، می توان از این محصول علاوه بر استفاده‌های پزشکی به شیوه‌های مختلفی برای مراقبت از بدن و کارهای منزل بهره برد. در واقع عجیب به نظر می رسد که چنین محصول کم هزینه و در دسترسی به این میزان کارایی بالا داشته باشد.

آب اکسیژنه برای بهبود و تسکین گلودرد

آب اکسیژنه ضدعفونی کننده و ضدباکتری است و به همین دلیل درمان مناسبی بای مقابله با گلودرد محسوب می‌شود. خواص مفید این محصل برای تمیز کردن گلو و بینی مفید بوده و باعث کاهش باکتری هایی می‌شود که گلو را خشک و ملتهب می‌کنند.

روش استفاده
دو پیمانه یکسان آب اکسیژنه و آب ولرم را با هم ترکیب کرده و به مدت چند دقیقه قرقره کنید. سپس دهان را با آب سرد بشویید و این کار را چندین مرتبه در روز تکرار نمایید.

آب اکسیژنه دهانشویه ای مناسب

علاوه بر اینکه آب اکسیژنه برای قره قره کردن مناسب است می توانید از آن به عنوان دهانشویه خانگی طبیعی نیز استفاده کنید. چون باعث کاهش باکتری های حاضر بر روی زبان، دندان‌ها و لثه‌ها می‌شود. مزیت این محصول نسبت به انواع مشابه این است که ترکیبات سفیده کننده آن به کاهش لک‌هایی که زیبایی دندان‌ها را خدشه‌دار می‌کنند کمک می‌کند.

روش استفاده
مقداری کمی پراکسیدهیدروژن یا همان آب اکسیژنه را با همان میزان آب مخلوط کرده و بعد از مسواک زدن دندان ها، به عنوان دهانشویه استفاده کنید.

آب اکسیژنه برای تمیز کردن مسواک

اکثر مردم اصلا نگران تمیزی خود مسواک نیستند و نیازی به ضدعفونی آن نمی بینند. با این حال باید بدانید که ضدعفونی کردن مسواک ضروری است چون باکتری ها معمولا در برس مسواک تجمع می‌کنند. خوشبختانه ضدعفونی کردن مسواک به هیچ عنوان کار سختی نیست و با قرار دادن آن در مقداری آب اکسیژنه به راحتی انجام می‌شود.

روش استفاده
کافیست مقداری آب اکسیژنه داخل لیوان بریزید و مسواک تان را داخل آن قرار دهید و اجازه دهید یک شب کامل در آن بماند. روز بعد مسواک را با آب فراوان بشویید.

آب اکسیژنه برای خنثی کردن بوی بد پاها

بوی بد پا امری رایج بوده و معمولا در نتیجه تکثیر و انتشار باکتری ها در محیط مرطوب بروز می‌کند. اگر با چنین مشکلی دست به گریبان هستید، از آب اکسیژنه استفاده کنید که مانع از تکثیر میکروارگانیسم ها می‌شود.

روش استفاده
یک لیتر آب را بجوشانید و بگذارید دمای آن متناسب با دمای محیط شده و برای بدن قابل تحمل شود. سپس نصف لیوان آب اکسیژنه داخل آن بریزید و پاهایتان را به مدت 15 الی 20 دقیقه در آن قرار دهید. در نهایت نیز پاها را با دقت با حوله خشک کنید و اگر نیاز بود این کار را در طول روز چند مرتبه تکرار کنید.

آب اکسیژنه برای کاهش لک های پوستی

استفاده مداوم آب اکسیژنه بر روی پوست باعث کاهش تدریجی لکه های پوستی می‌شود.

روش استفاده
یک گلوله پنبه را به آب اکسیژنه آغشته کرده و با ماساژ آرام روی لک های پوستی بزنید. بهتر است این کار را شب ها و خواب از خواب انجام دهید.

آب اکسیژنه برای روشن کردن موها

لوسیون آب اکسیژنه به افزایش درخشندگی موهای بور یا خرمایی رنگ کمک زیادی می‌کند. استفاده روزانه از این محصول به موها رنگی زیبا و ظاهری سالم می بخشد.

روش استفاده
مقدار مساوی آب اکسیژنه و آب را با هم مخلوط کرده و داخل ظرف اسپری آب بریزید. هر روز این ترکیب را روی موهای خود اسپری کرده و چند دقیقه زیر نور آفتاب بنشینید.

آب اکسیژنه برای مقابله با آکنه

خواص ضدباکتریایی و پاک کنندگی آب اکسیژنه یک روش مناسب و خوب برای کاهش آکنه ها است. ترکیبات فعال این محصول خارش پوست را کاهش داده، منافذ پوست را تمیز کرده و ظاهر آن را بهبود می دهد.

روش استفاده
صورت خود را تمیز بشویید و یک گلوله پنبه را به آب اکسیژنه آغشته کرده و با دقت روی مناطق حاوی آکنه بزنید. این کار را دو بار در روز انجام دهید.

آب اکسیژنه برای سفید کردن لباس‌ها

برای اینکه سفیدی لباس‌ها حفظ شود هیچ چیز به اندازه آب اکسیژنه کارایی ندارد. برخلاف سفیدکننده‌های صنعتی، این محصول حاوی ترکیبات شیمیایی محرک و تهاجمی نبوده و از بافت لباس‌ها محافظت می‌کند.

روش استفاده
یک لیوان آب اکسیژنه را در ماشین لباسشویی ریخته و لباس‌ها را شستشو دهید. برای لک‌های ایجاد شده در زیر بغل می توانید مقداری از این محصول را به طور مستقیم روی لباس ریخته و به آرامی بسابید.
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.