تبیان، دستیار زندگی

آیت الله العظمی نوری همدانی:

همگان در برابر مسلمانان مظلوم میانمار مسئول هستند

سازمان های بین المللی ساکت نشسته اند و تنها ایران را متهم می کنند که حقوق بشر را رعایت نمی کند چون ایران فلان قاچاقچی مواد مخدر را اعدام کرده است اما در برابر فجایع میانمار ساکت نشسته اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
همگان در برابر مسلمانان مظلوم میانمار مسئول هستند
حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در درس خارج خود در مسجد اعظم قم به اهمیت تبیین معارف ناب نهج البلاغه در جامعه اسلامی پرداختند.
ایشان با بیان اینکه نهج البلاغه نیز مانند قرآن بدون تحریف مانده است تاکید کردند: نهج البلاغه را می توان به دو صورت تفسیر کرد، صورت اول اینکه از اول شروع کرد و تا انتها تفسیر کرد و یکی هم اینکه مانند قرآن کریم موضوعی تفسیر شود.
معظم له در توضیح یکی از خطبه های حضرت علی (ع) در نهج البلاغه گفتند: در این کتاب شریف به سه چیز خیلی اهمیت داده شده است، اینکه در جامعه نباید ظلم، فقروجهل باشد و اگر این ها در هر جامعه ای باشد آن جامعه رو به انحطاط می رود.
*مسئولیت سنگین علما در مبارزه با ظلم و ستم
ایشان با اشاره به وظیفه سنگین علما و روحانیت در مقابله با ظلم و فساد در جامعه اسلامی تاکید کردند: خداوند از علما عهد و پیمان گرفته است که در جامعه ای که ظلم هست ساکت ننشینند و به مبارزه با ظالم بپردازند.
حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: مومنین بر یکدیگر حقوق زیادی دارند که باید رعایت شود و اگر از اول این حقوق در جامعه گفته می شود الان وضعیت جامعه این گونه نبود.
ایشان در پایان با انتقاد از مجامع بین المللی که به اسم حقوق بشر مردم را به فلاکت انداخته اند گفتند: این سازمان های بین المللی ساکت نشسته اند و تنها ایران را متهم می کنند که حقوق بشر را رعایت نمی کند چون ایران فلان قاچاقچی مواد مخدر را اعدام کرده است اما در برابر فجایع میانمار ساکت نشسته اند و حال آنکه همگان در برابر مسلمانان مظلوم میانمار مسئول هستند.
منبع: خبرگزاری رسمی حوزه