تبیان، دستیار زندگی

روحانی مضروب حادثه مترو جان سپرد

یک روحانی که عصر دیروز در ایستگاه مترو امام خمینی(ره) مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود به دلیل شدت جراحات وارده جان سپرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
روحانی مضروب حادثه مترو جان سپرد
سردار حسین رحیمی رییس پلیس پایتخت با بیان دستگیری عامل حمله به یک روحانی در پله های ایستگاه مترو امام خمینی(ره) گفت: به دنبال حمله‌ به یک روحانی در خروجی این ایستگاه مترو، مأموران پلیس سریعاً وارد عمل شده و فرد ضارب را در حالی که قصد فرار داشت، دستگیر کردند.
رییس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: این اتفاق در حالی رخ داد که این روحانی در حال خروج از ایستگاه مترو امام خمینی(ره) بود و فرد ضارب از پشت سر به وی حمله کرده و او را مورد ضرب و جرح قرار داد.
همچنین بازپرس کشیک قتل پایتخت با تأیید خبر فوت روحانی که عصر دیروز در نزدیکی مترو امام خمینی مجروح شده بود، گفت: با همکاری عوامل پلیس فرد ضارب که از متهمان سابقه دار نیز هست در همان دقایق اولیه دستگیر شد و با فوت روحانی زخمی که در بیمارستان سینا بستری بود، متهم تحت بازجویی های جنایی قرار گرفت.
مدیرروستا بازپرس ویژه قتل دادسرای جنایی ادامه داد: عامل حمله به این روحانی ۴۵ ساله که دانشجوی دکترای الهیات بود یک متهم سابقه دار است که بر اساس تحقیقات اولیه ماموران کلانتری ۱۱۳بازار، سه بار به زندان رفته و سابقه مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر را در کارنامه کیفری خود داشته است.
همچنین قاضی شهریاری سرپرست دادسرای جنایی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده قتل این روحانی اظهار کرد: این فرد چند روز پیش به تهران آمده بود و اعلام کرده است که مقتول را نمی‌شناخته و برخلاف مصاحبه‌هایی که انجام شده، موضوع شخصی نیست، این فرد مدعی است که این کار به او الهام شده و او حکم را اجرا کرده است.
سرپرست دادسرای جنایی در ادامه بیان کرد: جسد مرحوم برای تعیین علت فوت به پزشکی قانونی منتقل شده است و آلت قتاله که تیز بُر کفاشی است نیز کشف شده و تحقیقات در حال انجام است.
بر اساس این گزارش ماجرا از این قرار بود که ساعت ۶ بعدازظهر دیروز مأموران کلانتری ۱۱۳ بازار در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت خبر قتل یک روحانی را اعلام کردن، دقایقی بعد از اعلام این خبر، بازپرس ویژه قتل پایتخت به‌همراه اکیپ تشخیص هویت آگاهی در صحنه جرم حاضر شده و مشغول تحقیقات درباره این پرونده شدند.
شایان ذکر است قاتل این روحانی که دارای سوابق کیفری متعدد از جمله سرقت است، در اظهارات اولیه درباره انگیزه این اقدام به بازپرس امور جنایی تهران گفت: صبح امروز برای حل مشکلات و دریافت حق و حقوق خود به مقابل مجلس رفته اما موفق به ورود مجلس نشدم، سپس به مغازه برادرم رفته و نهار خوردم، در نهایت از مغازه برادرم خارج شدم و تصمیم گرفتم یک نفر را که دارای سمت و مسئولیت است به قتل برسانم.
وی افزود: برای رسیدن به هدفم یک چاقو به‌قیمت 35 هزار تومان خریدم و در خیابان پَرسه زدم تا اینکه به مقابل مترو رسیدم و با دیدن یک روحانی به‌سمت وی حمله‌ور شدم؛ گمان می‌کردم چون مقتول روحانی است، باید دارای سمت و مسئولیت باشد که به وی حمله‌ور شدم.
در حال حاضر با دستور بازپرس ویژه قتل پایتخت پیکر مقتول برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد همچنین تحقیقات از متهم این پرونده ادامه دارد.
گفتنی است 2 روز پیش هم یکی از اراذل و اوباش منطقه شرق تهران محدوده میدان شکوفه هنگام خروج حجت الاسلام مصطفی سندگل طلبه پایه هشتم حوزه علمیه چیذر تهران از مسجد با قمه به وی حمله‌ور شده و با ضربات متعدد قمه، این طلبه را راهی بیمارستان کرد. او در بازجویی اولیه مدعی شده که شیطان برای ضرب و شتم این طلبه به او الهام کرده است!
همچنین روز گذشته یک روحانی در شیراز به قتل رسید و حدود دو هفته پیش هم طلبه ای دیگر در گیلان مورد آزار و اذیت واقع شد.
منبع: خبرگزاری رسا