تبیان، دستیار زندگی

غریزه جنسی در نوجوانان زشت نیست

بیدار شدن غریزه جنسی در نوجوان، نباید مورد سوء استفاده افکار و اندیشه های غلط واقع شود و به آن به عنوان یک پدیده زشت و آلوده و انحراف آمیز نگاه شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دوران بلوغ، غریزه جنسی، نوجوان، عشق، فعالیت های اجتماعی، زندگی مشترک، خانواده ایرانی، نوجوانی، آنچه یک جوان باید بداند
همان طور که گفته شد، بروز و ظهور میل جنسی، خود آیت و نشانه ای از طرف خداوند است که به منظور بقای نسل در وجود بشر نهاده شده و دارای هدف و مقصدی عالی و هماهنگ با کل نظام آفرینش است.
آشکار شدن غریزه جنسی در جوان و بالغ شدن وی به معنای این نیست که او از همه جهات - اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی - پا به مرحله بلوغ نهاده و آمادگیهای لازم را برای ازدواج و تشکیل خانواده، پیدا کرده است، بلکه او باید مدت زمان دیگری را صبر کند تا از هر جهت، پختگی مناسب را برای تشکیل زندگی مشترک زناشویی به دست آورد. 
در واقع ظهور غریزه جنسی، در سنین نوجوانی ک به منزله بشارتی است - در جهت رشد طبیعی فردی جوان - که در آینده ای نه چندان دور، او می تواند همانند هر انسان بزرگسالی تشکیل خانواده دهد. جوان نباید بیش از این درباره غریزه جنسی و مسائل زندگی زناشویی، جستجو و تحقیق کند، چرا که پی گیری بیش از حد و تخیل و اندیشیدن بیش از اندازه در این باره، موجب انحراف فکری، اختلال روانی و از بین رفتن آرامش روحی و عدم توفیق در درس و تحصیل خواهد شد.
جوان باید ارزش فرصتهای دوران جوانی را بداند و با برنامه ریزی دقیق و حساب شده، در طول زندگانی خود، حداکثر بهره برداری را از آن بنماید.
دانشمندان بزرگ بیشترین موفقیت خود را، مرهون بهره گیریهای صحیح از دوران جوانی خود می دانند و با مطالعه و کسب تجربه های فراوان و اندوختن دانشهای بی شمار - در هنگام میان سالی - از آنها نتایج پر بار علمی گرفته اند.
جوان باید هوشیار باشد و در کارها و فعالیتهای روزانه به عقل خود میدان دهد و بر عواطف و احساسها و غرایز خود تسلط یابد تا بتواند مسائل را درست ارزیابی کند.
باید ریشه تمایلات و خواسته های خود را بررسی نماید؛ اگر موافق عقل و قوانین شرع بود آن را دنبال کند و گرنه از انجام آن کار، صرف نظر نماید.
در این مرحله از زندگی باید بیش از پیش با خدای خود انس و الفت پیدا کند و در نیایشهای خود از او یاری بخواهد، زیرا انسان در هیچ زمانی در طول دوران زندگانی خود، تا این حد مورد توجه خداوند نیست.
ابتدای بلوغ، نوجوان هنوز مرتکب گناه و معصیت نشده، صفحه دلش پاک و بی آلایش است؛ اگر هم خطایی مرتکب شود، توبه اش زود مورد قبول خداوند واقع خواهد شد. بیشتر توفیقات دانشمندان و علمای ارزشمند، بر اثر پاک زیستن در دوران جوانی است؛ در این دوران بوده که رابطه خود را با خالق خویش، مستحکم کرده و به مقامهای عالی روحی نایل گردیده اند. 
جنگ ایران و عراق حوادثی را پیش آورد که عملاً نشان داد، انسانهای پاکی که در عنفوان جوانی با عشقی سرشار و قلبی مملو از ایمان به خدا، در فعالیتهای اجتماعی و مردمی خود، با دلی شاد و لبی خندان و تلاشی خستگی ناپذیر، در صحنه های نبرد حق علیه باطل، چگونه انجام وظیفه کرده و به کارهای سازنده ای دست زدند و با درایت کامل به سوی کمال نهایی و قرب الهی پیش رفته و ره صد ساله را یک شبه طی نمودند.

منبع : آنچه یک جوان باید بداند / نویسندگان: رضا و بتول فرهادیان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.