تبیان، دستیار زندگی

ستاره دربی 84 خانه‌نشین شد

اگر بخواهیم ستاره‌های استقلال در شهرآورد اخیر را نام ببریم، امید نورافکن بی شک یکی از این مردان تاثیرگذار است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
امید نورافکن
به گزارش تبیان و به نقل از آخرین خبر؛ بازیکنی که سهم و نقشی انکارناپذیر در پیروزی 3 بر 2 فصل پیش آبی‌ها داشت و توانست بسیاری از حملات پرسپولیس را در میانه زمین خنثی کند و به سدی رسوخ ناپذیر در میانه میدان بدل شود.
نورافکن پس از برد بزرگ استقلال از سوی بسیاری از کارشناسان مورد تحسین قرار گرفت و در آنالیزها مشخص شد که وی تا چه اندازه در انجام مسوولیت‌های فنی‌اش موفق بوده و توانسته تمام دستورات تاکتیکی را مو به مو انجام دهد.
نورافکن، همان هافبک دفاعی سختگیر شهرآورد 84 اما به احتمال 90درصد در بازی عصر پنج‌شنبه غایب است و استقلال بار دیگر در غیاب او گام به میدان بازی با رقیب سنتی خواهد گذاشت.
دلیل اینکه نورافکن تنها 10درصد شانس برای رسیدن به این بازی دارد این است که با مصدومیت مواجه شده و خیلی بعید است که پس از انجام آزمایش‌های تازه‌ای که امروز روی پایش انجام می‌شود، بتواند به بازی پنج‌شنبه برسد.
به گزارش وکیل ملت، به احتمال 90درصد وینفرید شفر باید ترکیب استقلال را در غیاب این بازیکن چیدمان کند. البته شفر علاقه چندانی هم به امید نشان نمی‌داد. این مربی آلمانی از وقتی سکان هدایت استقلال را به دست گرفته روی خوش به این بازیکن نشان نداده است. گرچه نورافکن با مصدومیت‌هایی هم مواجه بوده اما بعید به نظر می‌رسد که اگر او به شرایط ایده‌آل برسد جزو بازیکنانی باشد که شفر روی او به شدت حساب ‌کند. بنابر این نورافکن را نه فقط مصدومیت از بازی بزرگ با رقیب سنتی دور کرده، بلکه همین بی‌علاقگی‌ها را باید دلیل دور شدن او از جدال سنتی هشتاد و پنجم دانست. شاید اگر نورافکن مصدوم نبود و در تفکرات آقای شفر جای داشت، می‌توانست به یکی از اهرم‌های کسب موفقیت در این بازی بدل شود. اما استقلال با زوج امید ابراهیمی و فرشید باقری گام به این بازی خواهد گذاشت.