تبیان، دستیار زندگی

ویژه‌ترین بازیکن شفر، کابوس برانکو

فرشید اسماعیلی، ویژه‌ترین بازیکن استقلال تحت هدایت شفر است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
استقلال
به گزارش تبیان و به نقل از اسپرت؛ اضافه شدن فرشید اسماعیلی به خط حمله، جدی‌ترین تغییر شفر در استقلال بود. اسماعیلی در بازی با نساجی یکی از دو مهاجم استقلال بود. فرشید در این مسابقه نشان داد که تغییر شفر بیهوده نبود و توانایی حضور در این پست را دارد. بارزترین ویژگی فرشید درک درستی است که از هندسی زمین دارد. فرشید اسماعیلی به خوبی شکاف بین مدافعان حریف را شناسایی می‌کند و به آن‌جا یورش می‌برد. ضمن اینکه اسماعیلی در پرس مدافع حریف هم خستگی‌ناپذیر و باهوش است.
فرشید اسماعیلی در ابتدا به عنوان یارگیر مدافع نساجی، اجازه نمی‌دهد که کسی به این بازیکن پاس بدهد. سپس با تشخیص مسیر پاس غلامعلی‌تبار، به سمت دروازه نساجی حمله می‌برد و از این پرس و فشار سنگین روی حریف، یک گل می‌سازد.
اما این تنها پرس فرشید نبود. اسماعیلی در چند صحنه دیگر هم هوش‌اش را در پرس‌ها به رخ حریف کشیده بود.
اسماعیلی در این صحنه تمرکزش را به مقصد پاس بازیکن حریف گذاشته بود. در نهایت بازیکنی که یارگیری کرده بود را رها کرد تا به سمت پاس بازیکن نساجی حمله ببرد. فرشید موفق بود و موقعیتی ۴ مقابل ۴ را رقم زد که در نهایت توپ با شوت خودش مماس با تیر دروازه به بیرون رفت.
اسماعیلی در این صحنه هم‌زمان هم مدافع نساجی را یارگیری کرده بود و هم حواسش به این بود که اگر مدافع نساجی رو به عقب پاس داد، باز هم قبل از دروازه‌بان پاس را قطع کند. اتفاقی که مدافع نساجی را مجبور کرد که توپ را به استقلالی‌ها
بدهد.
اما انجام درست کارهای دفاعی، تنها ویژگی اسماعیلی در خط حمله نیست. فرشید با تشخیص شکاف بین دفاع‌ها، به خوبی برای خودش موقعیت می‌سازد.
فرشید اسماعیلی از وسط زمین توپ را گرفت و تا اینجا پیش آمد. در نهایت هم سه گزینه پاس داشت ولی ترجیح داد خودش شوت بزند.
ضربه سر فرشید اسماعیلی به تیر دروازه نساجی برخورد کرد.
فرشید به قدری خودش را در موقعیت‌های خوبی قرار می‌داد که می‌توانست با این قامت کوتاه‌تری که نسبت به مدافعان حریف داشت، با ضربه سر هم دروازه نساجی را برای چند بار تهدید کند.
اسماعیلی با فرار به فضای خالی پشت مدافعان نساجی، پنج بازیکن سفیدپوش را دور می‌زند و خودش و علی قربانی را در موقعیت خوب گلزنی قرار می‌دهد.
فرارهای فرشید اسماعیلی تمامی ندارد...
فرشید این بار یک هفته زودتر از دربی موتورش روشن شد. اسماعیلی در دربی قبلی نشان داد که اگر آماده باشد، می‌تواند به تنهایی سرنوشت بازی با پرسپولیس را عوض کند.