تبیان، دستیار زندگی

۴ ماده غذایی مناسب برای مبتلایان به سرطان

هنگام مواجهه با یک بیماری جدی مانند سرطان، برنامه‌ریزی برای وعده‌های غذایی احتمالاً آخرین چیزی است که به آن فکر می‌کنید. اما دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم بخشی مهم از یک برنامه درمانی کارآمد محسوب می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بخش تغذیه و آشپزی تبیان

ضدسرطان
 
مصرف مواد غذایی خوب و مغذی دارای اثرات جسمانی، روانی و احساسی است. غذایی که مصرف می‌کنید، انرژی مورد نیاز شما طی روند درمان را تأمین می‌کند. همچنین، غذا خوردن لذت‌بخش است و زمانی که مواد مغذی لازم را دریافت کنید احساس بهتری در شما شکل می‌گیرد.

۱- رب یا سس گوجه‌فرنگی

سس‌های گوجه فرنگی نه تنها از محتوای بالای ویتامین C بهره می‌برند، بلکه گوجه‌فرنگی به از بین بردن مزه بد دهان در برخی از بیماران مبتلا به سرطان که دوره شیمی‌درمانی را می‌گذرانند، کمک می‌کند. سس‌های گوجه‌فرنگی که بدون ادویه هستند را مصرف کنید. اگر دارای زخم‌های دهانی هستید از مصرف گوجه‌فرنگی پرهیز کنید.


۲- گوشت بدون چربی، مرغ و بوقلمون

زنجبیل با حالت تهوع که یکی از عوارض جانبی شیمی درمانی و برخی داروهاست، مقابله می‌کند. اضافه کردن زنجبیل تازه رنده شده به غذاها یا چای ممکن است به تسکین حالت تهوع که به‌طور کامل توسط داروهای ضدتهوع از بین نرفته است، کمک کند

گوارش گوشت بدون چربی مرغ یا بوقلمون آسان است، در شرایطی که از محتوای بالای پروتئین نیز سود می‌برید. گوشت بدون چربی مرغ یا بوقلمون انتخاب بهتری نسبت به گوشت قرمز محسوب می‌شود. گوشت قرمز ممکن است موجب افزایش التهاب شده و به شکل‌گیری بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی منجر شود.

۳- ماهی چرب

آن‌ها از محتوای بالای اسیدهای چرب امگا ۳ بهره می‌برند که می‌تواند به قوی نگه داشتن عضلات کمک کند. همچنین، ویتامین B۱۲ که بدن برای تولید گلبول‌های قرمز به آن وابسته است و ویتامین D که عنصری کلیدی برای سلامت استخوان‌ها محسوب می‌شود، از دیگر مواد مغذی موجود در ماهی‌های چرب هستند.

۴- زنجبیل

زنجبیل با حالت تهوع که یکی از عوارض جانبی شیمی درمانی و برخی داروهاست، مقابله می‌کند. اضافه کردن زنجبیل تازه رنده شده به غذاها یا چای ممکن است به تسکین حالت تهوع که به‌طور کامل توسط داروهای ضدتهوع از بین نرفته است، کمک کند.



منبع: آرمان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.