تبیان، دستیار زندگی

مأمن خانه من (قسمت سوم)

بعد از یک روز کاری سخت و پرمشغله وارد حریم خونه هامون می‌شیم و همنشین اعضای خونه. درسته که خونه حریم امن ماست اما داشتن یه مامن تو این حریمه که حس آرامش ما رو تکمیل می‌کنه و بهمون فرصت می‌ده دوباره از بین شلوغی‌ها خودمون رو پیدا کنیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اتاق خواب
در اتاق خواب توجه اصلی به سمت تخت خواب معطوف میشه و کاملا طبیعیه چون تقریبا بزرگترین شئ موجود در اتاق هست و هر شئ دیگری اطراف اون ساماندهی میشه، بنابراین وقتی وارد اتاق خواب می‌شین چشمان شما به سمت تخت کشیده میشه. پس وقتی در حال ساماندهی و چیدمان اتاق خوابتون هستید، تخت و فضایی که نیاز داره در اولویت قرار می‌گیره.
اتاق خواب

و تمام این‌ها به این معنیه که سبک تخت و متعلقاتی که انتخاب می‌کنید واقعا روی انتخاب‌های دیگرتون در کل اتاق تاثیرگذار هست؛ مثل انتخاب یک قالیچه یا گلیم برای اتاقتون، نحوه نورپردازی و لوازم نورپردازیتون، نصب قاب عکس بالای تخت خواب یا سبک طراحی دیوار پشت تخت.
نکته مهم دیگه اینه که همیشه مطابق نیازهاتون انتخاب کنید و تصمیم بگیرید، وقتی آرامش و آسایش مهم ترین نیاز شماست پس بر اساس اون مبلمان مورد نظرتون رو انتخاب کنید.
تخت خواب

همونطور که در قسمت قبل هم اشاره شد، ممکنه اتاق خواب کوچکی داشته باشید و مساحت خونه بهتون اجازه نده کمدهای متعدد تهیه کنید، بنابراین حتی یک سانتیمتر مربع رو هم از دست ندید و تخت خوابتون رو طوری انتخاب کنید که از فضای زیرش برای قرار دادن وسایل استفاده کنید.

قدم نورسیده مبارک!

گاهی تغییراتی تو زندگی پیش میاد که سبک زندگیمون رو تا مدتی تحت تاثیر خودش قرار میده و باید برای سپری کردن اون دوره به فکر ملزومات و راهکارهای جدید باشیم. اگه به تازگی صاحب فرزند شده باشید، حتما نوزادتون به مراقب و رسیدگی شبانه روزی شما نیاز داره، از طرفی شما هم برای انجام کارهای نوزادتون به تجدید انرژیِ نیاز دارید و اگر به خوبی استراحت نکنید تمام روز کسل خواهید بود و کنترل امور از دستتون خارج میشه.
تخت

 با یک ایده ساده و کاربردی می‌تونید با یک تیر دو نشون بزنید: یک تخت کوچک برای خواب نوزادتون دقیقا کنار تخت خواب خودتون داشته باشید و در تمام مدت استراحتتون بتونید با خیال راحت به نوزادتون رسیدگی کنید.

در ادامه "مأمن خانه من" با ما همراه باشید...
مأمن خانه من (قسمت اول)  
مأمن خانه من (قسمت دوم)

برای سوال پیرامون این نوشتار از طریق کانال تلگرام استودیو خلاقیت رایان با ما در تماس باشید.

تهیه شده در دپارتمان معماری داخلی استودیو خلاقیت رایان.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.