تبیان، دستیار زندگی

آیا امام حسین (علیه السلام) و یزید پسرعمو بودند؟

دو دیدگاه در مورد "امیه" جد ابوسفیان وجود دارد . یکی آنکه او را برده ای رومی (و به احتمال زیاد یهودی) می داند که عبدشمس آزادش کرده و به فرزندخواندگی پذیرفته است و دیگری آنکه "امیه" را فرزند عبد شمس می داند که البته دیدگاه اول بسیار مستندتر است .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امام حسین

متن شایعه:

"نام: یزید شهرت:بنی امیه نام پدر:معاویه نام پدربزرگ:ابوسفیان نام جد بزرگ:عبدالمطلب — نام:حسین شهرت:بنی هاشم نام پدر:علی نام پدربزرگ:محمد و ابوطالب نام جد بزرگ:عبدالمطلب —
نتیجه گیری: رابطه امام حسین و یزید: پسر پسرعمو رابطه امام علی و معاویه:پسرعمو رابطه معاویه و محمد (ص):پسرعمو رابطه ابوسفیان و ابوطالب:برادر رابطه محمد (ص) و ابوسفیان:ابوسفیان عموی محمد رابطه ابوسفیان و امام علی:ابوسفیان عموی امام علی ... علت اختلاف: دعوای خانوادگی بر سر قدرت؛ کسی نیست بگوید شما ایرانیان را چه؟ كه سال هاست بر سر خود میزنید٬ خود اعراب اینها رو قبول ندارن شما نخود کدام آشید؟؟؟؟؟؟؟؟ به قول مرحوم احمد کسروی تبریزی : بدبخت ملتی که تاریخ کشورش را نداند؛ شوربخت تر از آن ملتی که نخواهد تاریخ کشورش را بداند؛ تیره بخت تر از آن ملتی که تاریخ کشورش را به ریش خند بگیرد؛ و سیاه بخت تر مردمی که بخاطر تاریخ ننگین کشوری دیگر بر فرق می کوبد و عمده ی روزهای سال خود را در عزاداری برای آن بیگانگانند. حماقت انسان را به کجا می برد".!!!!!!!!


پاسخ شایعه:


1⃣ دو دیدگاه در مورد "امیه" جد ابوسفیان وجود دارد . یکی آنکه او را برده ای رومی (و به احتمال زیاد یهودی) می داند که عبدشمس آزادش کرده و به فرزندخواندگی پذیرفته است و دیگری آنکه "امیه" را فرزند عبد شمس می داند که البته دیدگاه اول بسیار مستندتر است .



2⃣. وجود این دو دیدگاه هیچ تفاوتی در اصل موضوع ایجاد نمی کند و در حالت دوم نیز اجداد ایشان از چند نسل قبل مجزا بوده اند وحتی نسبت نزدیک داشتن ایشان نیز به دلیل اختیاری که انسان در امور دارد ، ایرادی نداشت .

خلاصه شجره نامه پیامبر (ص) و ابوسفیان :
* عبدمناف – هاشم – عبدالمطلب – عبدالله – محمد (ص).
* عبدمناف – عبدالشمس – امیه – حرب – صخر (ابوسفیان).

3⃣ عبدالمطلب ابدا در شجره پدران ابوسفیان قرار ندارد و تنها نسب مشترک او با پیامبر (ص) به عبد مناف باز می گردد ! یعنی امام حسین (ع) و یزید تا نسلها قبل نیز رابطه خویشاوندی نداشته اند !

4⃣ با توجه به موارد بالا :
* امام حسین (ع) و یزید پسر پسرعمو نیستند !
* امام علی (ع) و معاویه پسر عمو نیستند !
* پیامبر (ص) و معاویه پسر عمو نیستند !


5⃣جناب ابوطالب پدر حضرت علی (ع) ، فرزند عبدالمطلب هستند .
پس با در نظر گرفتن موارد بالا :
* ابوطالب و ابوسفیان برادر نیستند !
* ابوسفیان عموی پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) نیست !


6⃣. تمام این جعلیات به این دلیل در شبهه آمده تا مخاطب را وادار به پذیرش دلیل دروغین "اختلاف خانوادگی" و "قدرت" جهت قیام امام حسین (ع) کند !

7⃣ علل قیام امام حسین به اختصار :
بیعت خواهی یزید که فردی فاسد و هرزه بود از امام معصوم و عزم قتل ایشان در صورت عدم بیعت
* دعوت مردم کوفه از امام حسین و تمام شدن حجت بر ایشان
* اصلاح امت و مبارزه با فساد که جامعه اسلامی به دلیل سیاستها و فساد یزید از اسلام کاملا دور شده بود


8⃣ دین امری فراتر از نژاد و قومیت است و ایرانیان همیشه مفتخر بودند در مسیر آزادگی و حق طلبی که همان مسیر اهل بیت (ع) بوده گام بردارند .

9⃣ احمد کسروی علی رغم توانمندی در ادبیات و تسلط به چند زبان ، فراماسونی دین ستیز و شدیدا به دنبال تغییر خط ایرانی به لاتین بود !
او ادعای پیامبری داشت و شدیدا با اسلام و نمادهای آن در ستیز بود و به ائمه اطهار (ع) اهانت می کرد . او اهل مباحثه منطقی و مودبانه نبود و مکررا به سایرین اهانت می نمود .
همین اطلاعات اندک از وی کافیست تا به باطل بودن عبارات پایانی شبهه که منتسب به اوست پی ببریم .

منبع: کانال قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.