تبیان، دستیار زندگی

سازمان دانش آموزی نقش اساسی در تربیت اجتماعی دانش آموزان دارد

قائم مقام سازمان دانش آموزی کشور گفت: سازمان دانش آموزی نقش سازنده‌ای در رشد شخصیتی و مهارتی دانش آموزان به خصوص در تربیت اجتماعی آنان در مدارس دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
سازمان دانش آموزی نقش اساسی در تربیت اجتماعی دانش آموزان دارد
به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان سمنان، محمود علیگو، در گردهمایی مدیران و کارشناسان سازمان دانش آموزی استان یادآور شد: این سازمان به منظور اعتلای شخصیت دینی، اخلاقی، عقلانی، عاطفی، علمی و اجتماعی دانش‌ آموزان و ایجاد زمینه مشارکت همه جانبه انها در زمینه‌های‌ اعتقادی فرهنگی، اجتماعی،سیاسی، ورزشی و هنری شکل گرفت.
‌ قائم مقام سازمان دانش آموزی کشور از زمینه سازی تعلیم و تربیت اسلامی دانش‌آموزان در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی برای کسب فضایل اخلاقی ‌و کمالات انسانی براساس تعالیم عالیه اسلام ناب محمدی(ص) به عنوان اهداف شکل گیری این سازمان در نهاد مهم آموزش و پرورش یاد کرد.
قائم مقام سازمان دانش آموزی کشور، با بیان اینکه سازمان دانش‌آموزی می‌تواند در افزایش سطح مشارکت‌ های دانش‌آموزی گام بردارد و در سطح‌های بین‌المللی جای خود را بازکند، افزود: مسئولین باید به سازمان دانش‌آموزی باور داشته و مسائل و مشکلات آن را نقطه ‌به ‌نقطه رصد کرده و حمایت‌های لازم را از این نهاد در جهت تربیت دینی، سیاسی و اجتماعی دانش آموزان انجام دهند.
علیگو، زمینه سازی برای بسط مشارکت فعال دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف انقلاب و کشور، برنامه‌ریزی برای استفاده مفید از اوقات فراغت دانش‌آموزان وآماده سازی آنان برای پذیرش مسئولیت‌های فردی و اجتماعی، ‌ترویج الگوها و اسوه‌های انقلابی، اسلامی و ملی در بین دانش‌آموزان، تقویت روحیه تعاون، نیکوکاری، نوع دوستی و کمک به دیگران و ترغیب به رعایت نظم و انضباط اجتماعی و روحیه قانون گرایی و احترام به‌قانون در جامعه را از دیگر اهداف تشکل سازمان دانش آموزی در کشور برشمرد.
وی با بیان اینکه سازمان دانش آموزی نقش موثری در تربیت غیر رسمی دانش آموزان، معلمین و خانواده ها دارد، گفت: یکی از بحران های اصلی ما در کشور، شکاف نسلی بین دانش آموز، فرزند و خانواده است.


منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش