تبیان، دستیار زندگی

اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی

۸۰ مرکز درمانی و ۲۱ مرکز اقامتی برای ترک اعتیاد در کهگیلویه وبویراحمد فعالیت می‌کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اعتیاد
به گزارش تبیان به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه ۱۲ هزار مصرف کننده مواد مخدر در استان وجود دارد گفت: در سال گذشته ۲۷ نفر در اثر مصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند این در حالی است که از ابتدای امسال تاکنون ۱۸ نفر جان خود را از دست داده اند.
رضایی شناسایی روستا‌های کد دار (روستا‌هایی دارای بیشترین مصرف کننده و توزیع کننده خرده فروش و دارای کشت خشخاش و شاه دانه) را جز اولویت برنامه کاری ستاد مبارزه با موادمخدر عنوان کرد.
استاندار هم در این نشست گفت: موضوع مواد مخدر در استان موضوع بسیار مهمی است که باید به جدیت پیگیری شود.
احمدی با بیان اینکه دغدغه و توجه کارشناسانه یکی از مسایل مهمی است که باید مد نظر قرار بگیرد ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرای باید برای موضوع مواد مخدر وقت بگذارند و آن را پیگیری کنند.
وی شرکت مدیران به صورت منظم و سروقت در جلسات را از مهمترین موضوعات رسیدن به هدف عنوان کرد و افزود: باید با برنامه ریزی‌های دقیق و منظم در پایان برنامه توسعه ۲۵ درصد مصرف مواد مخدر را کاهش دهیم.
استاندار با بیان اینکه گزارش دهی باید به صورت سیستمی و ویدئو کنفراس باشد نه کاغذ بازی ادامه داد: تلاش شود که مصوبات کم، اما پر ثمر داشته باشیم.
احمدی با اشاره به اینکه ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر باید ظرف یک ماه آینده همه منابع و امکانات را بر اساس چارچوب خاص و معین معرفی کند اضافه کرد: باید با برنامه ریزی دقیق برنامه پنج ساله مدون را پیش بینی کرد همچنین در این برنامه باید نقش رسانه‌ها و صدا وسیما مشخص شود.
وی گفت: باید برنامه اشتغال ترک کنندگان مواد مخدر تا یک ماه آینده مشخص و در جلسه بعد ارائه شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار در این نشست از کاهش ۵۰ درصدی کشت خشخاش در دهه نود نسبت به دهه هشتاد خبر دادو گفت: مرز مشترک کهگیلویه وبویراحمد و فارس موجب تفاوت آمار‌ها می‌شود.
فرمانده انتظامی استان هم گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ تن و ۲۳۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته است.
سردار انصاری با بیان اینکه تاکنون هزار و ۱۰۰ نفر دستگیر و ۲۰۰ خودرو نیز توقیف شده است افزود: با ایجاد ایستگاه‌های دائمی در چهار محور اصلی استان زمینه قاچاق مواد مخدر نا امن می‌شود.
وی از طرح پاکسازی شهر و روستا‌های استان خبر داد و گفت: ۶۱ نفر در زمینه کشت خشخاش شناسایی شده اند که ۵۷ نفر از آن‌ها دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده اند.
فرمانده نیروی انتظامی استان از افزایش کشت شاه دانه در منازل خبر داد و اضافه کرد: ائمه جمعه، دهیاری‌ها و فرماندار‌ها در زمینه پیشگیری از مواد مخدر با نیرو‌های انتظامی و نظامی بیش از پیش همکاری کنند.
مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان هم در این جلسه گفت: ورودی زندانیان مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج و ۸ دهم درصد افزایش داشته است.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان