تبیان، دستیار زندگی

طلاق مهمترین آسیب اجتماعی

رئیس اداره بهزیستی کاشان با بیان اینکه ۴۰۰ نفر از مرکز کاهش آسیب اجتماعی نوید کاشان خدمات دریافت کردند، گفت: طلاق مهمترین آسیب اجتماعی در کاشان است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آسیب اجتماعی
به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری تسنیم، مهدی جهادی در حاشیه بازدید از مراکز زیرپوشش اداره بهزیستی کاشان با بیان اینکه اورژانس اجتماعی کاشان از سال 1388 راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: خدمات اورژانس اجتماعی بهزیستی کاشان شامل اورژانس سیار، اورژانس اجتماعی 123 و مداخله در بحران به‌منظور کاهش طلاق است.
رئیس اداره بهزیستی کاشان با اعلام اینکه برای زوج‌هایی که برای طلاق توافقی به مراکز زیرپوشش اداره بهزیستی مراجعه می‌کنند، سه جلسه مشاوره برگزار می‌شود، افزود: یکی از جلسات مخصوص زوج، یک جلسه مخصوص زوجه و یک جلسه نیز به‌صورت مشترک با حضور زوج و زوجه برگزار می‌شود.
جهادی ضمن اشاره به خدمات ارائه‌شده در اورژانس بهزیستی کاشان خاطرنشان کرد: اورژانس اجتماعی بهزیستی کاشان خدماتی به‌جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی ارائه می‌دهد و لذا این خدمات شامل خانواده‌های در معرض آسیب، دختران و زنان فراری، کودک و همسرآزاری و خودکشی است.
وی تصریح کرد: همکاری با دادگستری، نیروی انتظامی و سایر مجموعه‌ها از جمله آموزش و پرورش کاشان با برگزاری کلاس‌های آموزشی، کمپ زنان و تشکیل پرونده‌های شخصیت از جمله اقدامات اورژانس اجتماعی بهزیستی کاشان است.
رئیس اداره بهزیستی کاشان ابراز داشت: افراد معتاد، بی‌خانمان و مبتلا به ایدز به مرکز کاهش آسیب‌های اجتماعی نوید کاشان مراجعه و خدماتی را که  دریافت می‌کنند از جمله وسایل شخصی پیشگیرانه از ایدز جهت پیشگیری از شیوع ایدز، وعده غذای گرم، آرایشگاه و استحمام را شامل می‌شود.
جهادی با بیان اینکه به‌طور متوسط در سال گذشته 400 نفر از خدمات مرکز کاهش آسیب نوید کاشان استفاده کردند، اضافه کرد: مهمترین آسیب اجتماعی، طلاق است که بسیاری از خانواده‌ها را در شهرستان کاشان درگیر کرده است و در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا به این معضل پرداخته شود و کنار آن به سایر معضلات پرداخته می‌شود.
منبع: خبرگزاری تسنیم