تبیان، دستیار زندگی

خیرین و لبخند شادی بر چهره کودکان

با تشکیل کمپین «نذر مهربانی» در خبرگزاری فارس و کمک‌های مردم و خیرین برای سه کودک مبتلا به بیماری نادر منزل مسکونی تهیه و بخشی از هزینه‌های درمانی آنها تأمین شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خیرین
به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری فارس، «نسرین و محمد، خواهر و بردار بلوچی که اهل یکی از روستاهای سیستان و بلوچستان هستند، هر دو از ابتدای تولد با سرطان دست و پنجه نرم می‌کنند. وضعیت بیماریشان سبب شده پدر هر ماه همراه کودکان 12 و 14 ساله‌اش به تهران بیاید تا شاید پزشکان مرهمی برای زخم‌های فرزندانش داشته باشند. این دو کودک هر دو مبتلا به نوعی از سرطان پوست هستند و ظاهر صورتشان هم تا حدود زیادی گویای این مسئله است.»
این مطلب گویای بخشی از وضعیت این دو خواهر و برادر سیستانی است، خواهر و برادری که از وضعیت جسمانی خوبی برخوردار نبودند و برای درمان راهی تهران شدند تا شاید بتوانند راهی برای درمان پیدا کنند.
«عماد،کودکی با بیماری نادر ژنتیکی»
«عماد» نام کودکی مبتلا به بیماری نادر ژنتیکی است،هنگامی‌ که خانواده وی پس از پیگیری‌ها و مراجعات فراوان راهی برای درمان فرزندشان پیدا نکرده بودند، با مراجعه به مجلس شورای اسلامی تقاضای دیدار با نمایندگان مجلس را داشتند که این دیدار مصادف شد با حمله تروریست‌های داعش به مجلس شورای اسلامی!
اما تلاش این خانواده که برای نجات جان این کودک از لنز دوربین‌های عکاسان دور نماند و همین موضوع باعث پخش تصاویر این کودک در رسانه‌های داخلی و خارجی شد؛ پس از انتشار این عکس‌ها خانواده عماد در مصاحبه‌ای دلیل مراجعه‌شان به مجلس را پیگیری درمان بیماری کودکشان عنوان کردند.
پس از اطلاع خبرنگار فارس از وضعیت جسمانی و مالی نامناسب این خانواده‌ها، این خبرگزاری طی گزارشی به شرح حال این کودکان پرداخت و با تشکیل کمپینی از مردم جامعه و خیرین برای کمک و یاری این کودکان دعوت به‌عمل آورد.
هنوز مدت زمان زیادی از انتشار این گزارش نگذشته بود که خیرین، بازیگران و تعداد کثیری از مردم جامعه برای کمک به این دو کودک بیمار گام برداشتند و هریک در حد توانشان برای بهبود یافتن وضعیت آن‌ها کمک کردند. برخی از افراد با کمک مالی و برخی دیگر با حضور در بیمارستان و ملاقات کردن این دو کودک سعی کردند زخمی از زخم‌های آن‌ها را مداوا کنند.
«کمپین نذر مهربانی»
با برگزاری کمپین «نذر مهربانی»، طی مراسمی از خانواده «نسرین و محمد» و همچنین عماد پسر مشهور حادثه تروریستی مجلس و جمعی از خیران دعوت به‌عمل آمد، که در این جلسه خیران قول تهیه منزل مناسب و تأمین هزینه‌های درمانی را به این خانواده دادند. در پایان این جلسه نیز شماره حسابی متعلق به موسسه خیریه وفاق سبز علوی برای جمع آوری کمک‌های مردمی به این دو خانواده اعلام شد.
اکنون نزدیک به دو ماه از برگزاری این کمپین می‌گذرد و با همت مردم خیرین و برای این خانواده منزلی مناسب تهیه شد که همین حس نوع‌دوستی توانست خنده را بر لب‌های نسرین و محمد جاری سازد.
بذر مهربانی
پس از تشکیل این کمپین شماره حساب جهت دریافت کمک‌های مردمی اعلام شد که با همت خیرین و مردم مبلغی بالغ بر 880/826/894 ریال جمع آوری و برای تهیه منزل برای خانواده‌های این بیماران خاص و نادر تخصیص داده شد.
از جمله کمک‌های صورت گرفته می‌توان به تخصیص 958/000/000 ریال جهت خرید و بازسازی یک باب منزل برای خانواده «نسرین و محمد» و تخصیص 258/000/000 ریال جهت اجاره یک باب منزل مسکونی برای خانواده «عماد» در نظر گرفته شد.
همچنین برگزار کنندگان این کمپین با کمک مردم و خیرین اقدام به خرید لوازم مورد نیاز منزل این دو خانواده کمک بسیاری برای تامین آسایش این کودکان انجام داد.
خبرگزاری فارس از تمامی مردم و خیرینی که در این کمپین شرکت کردند قدردانی به‌عمل می‌آورد.
منبع: خبرگزاری فارس