تبیان، دستیار زندگی
شد روایتی مستند از بازداشت 8 کماندوی ویژه نیروی دریایی انگلیس توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران در آب های خلیج فارس برای اولین بار منتشر شد. به گزارش خبرگزاری فارس این مستند که "شکست هیمنه" نام دارد خرداد ماه 1383 هنگا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شکست هیمنه منتشر شد


روایتی مستند از بازداشت 8 کماندوی ویژه نیروی دریایی انگلیس توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران در آب های خلیج فارس برای اولین بار منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس این مستند که "شکست هیمنه" نام دارد خرداد ماه 1383 هنگام دستگیری 8 کماندوی متجاوز نیروی دریایی انگلیس در دهانه اروند رود (آب های سرزمینی ایران) تصویربرداری شده است.

از آنجایی که رسانه ها و مسئولان کشورهای غربی بر شکست ناپذیری نیروهای "رویال مارینز" یا همان تفنگداران دریایی انگلیس تبلیغ فراوانی کرده بودند، پخش صحنه های خلع سلاح این نیروها در مستند یاد شده، ضعف نظامیان انگلیسی را به نمایش گذاشته و بر ابهت ایران اسلامی افزوده است. سهیل کریمی کارگردان این فیلم درباره این مستند به سایت فارسی بی بی سی گفت: «نیروهای رویال مارینز انگلیس تعریف خاصی در دنیا دارند و حتی تفنگداران دریایی آمریکا هم برای تکمیل دوره های نظامی خود، زیر نظر نیروهای انگلیسی قرار می گیرند، به همین خاطر تا آنجا که من اطلاع داشتم این اتفاق برای اولین بار بود که در سطح جهان رخ می داد و آنها توسط سپاه پاسداران دستگیر می شدند.»

پس از گذشت دو سال از تولید، مستند شکست هیمنه توسط موسسه نرم افزاری آرمان به بازار عرضه شده است.