تبیان، دستیار زندگی

«گردهمایی دانش‌ آموزی فیزیک ایران» ۲ آذر ماه برگزار می‌ شود

بیست‌ و پنجمین گردهمایی دانش‌ آموزی فیزیک ایران، روزهای دوم و سوم آذرماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌ شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
«گردهمایی دانش‌آموزی فیزیک ایران» ۲ آذر ماه برگزار می‌شود
به گزارش مركز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش ‌و پرورش به نقل از فارس، بیست‌ و پنجمین «گردهمایی دانش‌ آموزی فیزیک ایران» دوم و سوم آذرماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود؛ دانش‌ آموزان متوسطه اول و دوم از سراسر کشور می‌توانند در 4 حوزه، اثر علمی ـ آموزشی به این گردهمایی ارسال کنند.
گردهمایی دانش‌آموزی فیزیک ایران با 25 سال سابقه، یکی از قدیمی‌ ترین رویدادهای دانش‌آموزی ایران است که با هدف نقش‌آفرینی مؤثر در رشد و بالندگی تحصیلی و مهارتی جوانان و نوجوانان ایران، هرساله برگزار می‌شود.
این گردهمایی توسط انجمن فیزیک ایران با همکاری گروه تارات (توسعه و ارتقا روش‌های آموزشی و توانمندسازی) برگزار می‌شود؛ مهلت ارسال آثار 10 آبان‌ماه اعلام شده است و به بهترین اثر جایزه بزرگ روزبه اهدا می‌شود.
در حوزه‌ طراحی آزمایش شامل بهترین طرح مسأله، بهترین محاسبه و تحلیل خطا، بهترین به‌کارگیری ابزار، بهترین توجه به جزئیات، بهترین گزارش تصویری و بهترین نتیجه‌ گیری؛ در حوزه شبیه‌سازی رایانه‌ای شامل بهترین ایده الگوریتمی، بهترین شهود در نمایش شبیه‎‌سازی، بهترین انتقال مفهوم؛ در حوزه وسیله فیزیکی شامل بهترین ایده خلاقانه ساخت، بهترین ظرافت و کیفیت در ساخت، بهترین وسیله کاربردی در انتقال مفاهیم آموزشی؛ در حوزه جشنواره ایده‌های فیزیکی شامل بهترین ایده فیزیکی در انرژی، بهترین ایده فیزیکی در مسائل زیستی، بهترین ایده فیزیکی در نانو فناوری، بهترین ایده فیزیکی در حرکت، بهترین ایده فیزیکی در امور صنعتی، بهترین ایده فیزیکی و برترین‌ها شامل برترین طراحی آزمایش، برترین وسیله فیزیکی، برترین شبیه‌سازی رایانه‌ای، برترین طرح ایده‌ فیزیکی، برترین پوستر (طراحی، انتقال مفهوم و خلاقیت)، برگزیدگان اعلام شده و جوایزی نفیس اعطا می‌شود.
دانش‌آموزان پایه‌های هفتم تا دوازدهم می‌توانند به صورت فردی یا گروهی (تا 4 نفر) آثار خود را ارسال کنند و دبیران فیزیک مدارس یا مربیان پژوهشی آنها را راهنمایی و همراهی کنند.
ارسال آثار در این گردهمایی بدون هزینه بوده و برای شرکت در گردهمایی برای دانش‌آموزان ممتاز و مستعد 50 درصد تخفیف پیش‌بینی شده و برای دانش‌آموزان مناطق محروم، رایگان لحاظ شده است.
اهدافی که در این گردهمایی تبیین شده شامل برانگیزش دانش‌آموزان به انجام فعالیت‌هایی فراتر از برنامه‌های درسی، پرورش خلاقیت و روحیه‌ تحقیق و مطالعه دانش‌آموزان در زمینه‌ فیزیک، تبیین نگاه علمی و ترویجی به فیزیک به صورت مفهومی و شهودی و بهبود نگاه علمی به کاربردهای پدیده‌های فیزیکی در طبیعت و زندگی است.
جهت اطلاع از جزئیات بیشتر این گردهمایی به سایت انجمن فیزیک ایران مراجعه کنید.


منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش