تبیان، دستیار زندگی

مأمن خانه من (قسمت دوم)

اگر یک اتاق درمنزلتون داشته باشید که لازم باشه از به‌هم‌ریختگی در امان باشه اتاق خواب هست. ممکنه خیلی به بی‌نظمی و به‌هم‌ریختگی اهمیت ندیم اما واقعا روی عملکرد ما در طول روز تاثیر داره.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مأمن خانه من
تصور کنید در یک هتل ممتاز هستید که خیلی هم آرامش‌بخش هست. شما فقط وسایلی رو همراه خودتون می‌برید که واقعا نیاز دارید همراهتون باشه، در اتاق یک هتل فقط لوازم ضروری رو در اختیار دارید؛ یک تخت دنج، یک میز به همراه آینه، محلی راحت برای نشستن و چند قطعه تزئینی. به خودتون و حسی که از فضای اطرافتون می‌گیرید اهمیت بدین و براش ارزش قائل بشید، شما می‌تونید این راحتی و دوری از آشفتگی رو در اتاق خوابتون داشته باشید:
-با انتقال تمام وسایلی که مورد نیازتون نیستند و باعث بی‌نظمی می‌شن به یک اتاق دیگه می‌تونید سریعا از شر به‌هم‌ریختگی خلاص بشید، بعدا می‌تونید برای این وسایل تصمیم بگیرید و با اینکه چکارشون کنید سر و کله بزنید.

مأمن خانه من
- همه وسایل مخل آسایش بصری رو داخل کمدها قرار بدید. اگر زیر تختتون فضای کافی برای جا دادن وسایل وجود داره ولی محفظه‌ای براش تعبیه نشده با ساخت چند جعبه چوبی (که برای سهولت در حرکت زیرشون چرخ داره) می‌تونید جایی برای قراردادن وسایل اضافی زیر تختتون فراهم کنید.

مأمن خانه من
- از جعبه های تقسیم کوچک استفاده کنید؛ نگاهی به اطراف اتاق خوابتون بیندازید و ببینید کدوم قسمت بیشتر آشفتگی داره. مثلا ممکنه ایراد از جایی مثل میز کنار تختتون باشه که پر از اشیای کوچک مثل ریموت، ساعت، و کتاب هست. می‌تونید از چند جعبه یا سبد زیبا برای دسته‌بندی اون‌ها استفاده کنید تا از لحاظ بصری مرتب‌تر به نظر برسن.

مامن خانه من

- اگر در فضای اتاق خوابتون فعالیت دیگه‌ای مثل کار انجام می‌دهید و  میزی براش دارین (یا هر چیز دیگه ای شبیه اون) اون فضا رو با یک پرده یا پارتیشن سبک از فضای خوابتون جدا کنید تا فضا تفکیک بشه

مامن خانه من

یک بار دیگه به اون اتاق هتل فکر کنید؛ تمام چیزی که نیاز دارید یک تخت، وسیله روشنایی، کمد و تعدادی شیئ تزئینی هست تا احساس  کنید اونجا مثل خونه خودتون هست.درست همون حسی که تو مأمن خانه خودتون دارید.


در ادامه "مأمن خانه من" با ما همراه باشید...

مأمن خانه من (قسمت اول)

برای سوال پیرامون این نوشتار از طریق کانال تلگرام استودیو خلاقیت رایان با ما در تماس باشید.   

تهیه شده در دپارتمان معماری داخلی استودیو خلاقیت رایان

نویسنده: مهندس فرزانه حسینیان


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.