تبیان، دستیار زندگی

دانش‌ آموزان در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس نقش بی بدیلی ایفا کردند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دانش‌آموزان در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس نقش بی بدیلی ایفا کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
دانش‌آموزان در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس نقش بی بدیلی ایفا کردند
به گزارش مركز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش ‌و پرورش به نقل از استان همدان، علی آقامحمدی در مراسم گرامی داشت حماسه 30 مهر همدان اظهارکرد: اولین دیدار دانش‌ آموزان عضو انجمن‌ های اسلامی دانش‌ آموزان با حضرت امام (ره)، توسط دانش‌آموزان همدانی انجام شد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دانش‌ آموزان در پیروزی انقلاب و  دفاع مقدس نقش بی بدیلی ایفا کردند.
وی با بیان این که عمر انسان‌ها مثل یخ است و زود از بین می‌ رود، تصریح کرد: اینکه برخی دانش‌آموزان می‌گویند ما بچه هستیم و زمان زیادی در پیش داریم حرف نادرستی است؛ چرا که وقتی خداوند متعال فردی را مورد خطاب خود قرار داده و به او تکلیف می‌کند آن وقت آن فرد دیگر بچه نیست.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نسل امروز این همه دشمن روبه‌روی خود دارد؛ به همین دلیل نمی‌تواند تنها به کاری مانند درس خواندن مشغول شود و باید به کارهای دیگر نیز بپردازد.
گفتنی است؛ در جریان حماسه30 مهر سال 1357دانش آموزان دبیرستان‌های پسرانه همدان در اعتراض به هتک حرمت به یک دانش آموز دختر توسط یکی از مأموران شاهنشاهی با سردادن شعارهایی حرکت از مدارس را آغاز کردند که در ادامه مسیر اقشار مختلف مردم از روحانیون و طلاب تا کسبه و بازاریان نیز به صفوف دانش آموزان پیوستند که پس از این حادثه جرقه های انقلاب به نوعی در بین مردم ایران زده شد.


منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش