تبیان، دستیار زندگی

حقایقی باورنکردنی در مورد تناسب‌اندام

اگر دوست دارید در کارتان پر نشاط باشید و موفقیت بیشتری داشته باشید، اگر می‌خواهید کیفیت زندگی خود در خانه را بهبود ببخشید باید هوشمندانه زندگی و ورزش کنید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : حمید عبادی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ورزش
همه‌ی انسان‌ها دوست دارند از سلامتی کافی، نشاط، انگیزه و شادابی کافی برخوردار باشند تا در زندگی شرایط بهتری داشته باشند. اگر دوست دارید در کارتان پر نشاط باشید و موفقیت بیشتری داشته باشید، اگر می‌خواهید کیفیت زندگی خود در خانه را بهبود ببخشید و اگر می‌خواهید بدون اینکه درمورد سلامتی بدن خود نگران باشید بتوانید به‌راحتی غذاهای مورد علاقه‌ی خود را مصرف کنید باید بگوییم راه حل شما تمرین و ورزش کردن است. شاید بارها و بارها این توصیه را از افراد مختلف شنیده باشیم اما خوب است بدانیم این تمرینات ورزشی مزایا و مصالح بسیار فراوان‌تر از تصور را برای ما به ارمغان می‌آورند.
شاید برخی از ما تا به‌حال به صورت واقعی و مداوم ورزش نکرده باشیم و شاید برخی از ما هم در گذشته ورزش می‌کردیم اما به دلایل مختلفی دیگر ورزش نمی‌کنیم.
در این مطلب می‌خواهیم چند واقعیت درمورد ورزش و تناسب‌اندام بیان کنیم که منجر به انگیزه‌های فراوان خواهد شد همچنین در بخش دوم این مطلب به بیان مزایای تناسب اندام می‌پردازیم.

حقایقی باورنکردنی در مورد تناسب‌اندام

1- تقویت قدرت مغز

دیوید اتکینسون مربی و استاد تایید شده‌ی ورزشی و مدیر توسعه‌ی برنامه‌ی کوپر در مرکز ایروبیک کوپر در دالاس آمریکا می‌گوید: تمرینات ورزشی نه تنها فقط فیزیک و بدن افراد را بهبود می‌بخشد بلکه قدرت  مغز و ذهن انسان‌ها را به شدت افزایش خواهد داد و همچنین بر روی روح و روان آدمی تاثیرات مثبت به‌سزایی دارد.
تمرینات ورزشی سطح انرژی بدن را افزایش می‌دهد و میزان سروتونین در مغز را بالا می‌برد که باعث بهبود عملکرد ذهن و شفافیت ذهن می‌شود.

2- تحرک ورزشی استرس را از بین می‌برد

سدریس برایانت فیزیولوژیست ارشد شورای آمریکا می‌گوید: ورزش یک عکس‌العمل مثبت و آرام است که می‌تواند به عنوان پاسخی در مقابل اتفاقات و تنش‌های روزانه باشد و ذهن را از آن‌ها برهاند.
دیوید اتکینسون در این باره معتقد است: این عکس‌العمل مثبت و این نتایج مثبت باعث کاهش استرس و افزایش شادابی می‌شود که فقط خود شخص از استرس کمتر و شادابی بیشتر بهره‌مند نخواهد شد بلکه این فرد در روابط اجتماعی دارای آرامش و نشاط بیشتری خواهد بود و می‌تواند باعث بهبود روابط شخص با همسر، فرزندان، پدر و مادر، همکاران و سایر افراد در جامعه شود.

3- ورزش به شما انرژی می‌دهد

شاید باورتان نشور اما 30 دقیقه تمرین ورزشی در یک روز می‌تواند کل روز یک شخص را دچار تغییر و تحول مثبت کند. با انجام حرکات ورزشی، اندورفین در خون آزاد می‌شود و این اندورفین در جریان خون باعث می‌شود فرد در طول روز احساس کند انرژی فراوانی دارد.

4- وقت گذاشتن برای ورزش سخت نیست

دیوید اتکینسون در این‌باره می‌گوید: شاید برخی بگویند وقت ورزش کردن را نداریم اما این بستگی به خود فرد دارد و باید عاقلانه و هوشمندانه از مدت زمان یک روز خود استفاده کند. افراد باهوش می‌دانند چطور با یک تیر دو هدف را بزنند.
خانوااده‌ی خود را به پارک ببرید و با هم پیاده‌روی کنید و یا با آن‌ها دوچرخه‌سواری کنید تا در یک زمان هم وظیفه‌ی در کنار خانواده بودن را انجام داده باشید و هم ورزش کرده باشید. می‌توانید با فرزندان خود به استخر بروید و شنا کنید، کوهنوردی کنید و یا بازی‌هایی که به فعالیت بدنی نیاز دارد انجام دهید.
رفتن به باشگاه‌های بدنسازی و انجام تمرینات خسته کننده‌ی تکراری شاید سخت باشد پس می‌توانید از موارد هوشمندانه‌ای که در بالا ذکر شد در کنار خانواده‌ی خود لذت ببرید. هم تفریح است، هم ورزش و هم در اعضای خانواده و دوستان در کنار هم هستند.

5- 10دقیقه در هر روز

اتکینسون می‌گوید 10 دقیقه در هر روز کافی است تا بتوانید ورزش کنید و از مزایای ورزش بهره‌مند شوید. اتکینسون معتقد است افراد می‌توانند ساعت‌ها زمان برای ساختن عضلاتی قوی و تراشیده صرف کنند و یا روش‌های ورزشی مختلفی مثل تی‌آر‌ایکس، ایروبیک،یوگا و یا پیلاتس را تجربه کنند. اما به‌جای هممه‌ی اینها می‌توانند 10 دقیقه طناب‌زنی کنند. وی می‌گوید 10 دقیقه طناب‌زنی موثرتر از 20 دقیقه پیاده‌روی یا دویدن است.
ورزش

6- لازم نیست به باشگاه بروید

آستورینو از کارشناسان علم ورزش در آمریکا می‌گوید: انجام چند حرکت در طول روز و در حین انجام کارهای روزمره می‌تواند به اندازه‌ی یک برنامه‌ی تمرینی کامل در یک روز موثر باشد. جارو کردن خانه در صبح، بعد از ظهر دوچرخه‌سواری یا بازی با بچه‌ها و افراد خانواده و در شب هنگام هم یک پیاده‌روی 15 دقیقه‌ای برنامه‌ی ورزشی کاملی است که مزایای یک برنامه‌ی ورزشی کامل را به اشخاصی که وقت رفتن با باشگاه را ندارند ارمغان می‌دهد. آستورینو معتقد است: نیم ساعت در روز تمام چیزی را که می‌خواهید به شما می‌دهد. پس امیدوار باشید و حرکات زندگی خود را هوشمندانه انجام دهید.
برای دیدن قسمت دوم کلیک کنید