تبیان، دستیار زندگی
ترکیبات مورد نیاز این ماسک عبارتند از: دو فنجان سرکه، نصف فنجان رازیانه خشک، نصف فنجان بابونه خشک، نصف فنجان گل رز خشک، نصف فنجان شبدر قرمز خشک، برای تهیه این ماسک گیاهان خشک شده را در سرکه گذاشته و به آرامی تکان دهید. در ظ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک ماسک برای رفع چروک


ترکیبات مورد نیاز این ماسک عبارتند از:

دو فنجان سرکه،

نصف فنجان رازیانه خشک،

نصف فنجان بابونه  خشک،

نصف فنجان گل رز  خشک،

نصف فنجان شبدر قرمز خشک،

برای تهیه این ماسک گیاهان خشک شده را در سرکه گذاشته و به آرامی تکان دهید. در ظرف را بسته و آن را به مدت دو تا سه هفته در دمای 10 تا 15 درجه سانتی گراد نگه دارید. لازم است هر روز ظرف را به مدت 15 دقیقه تکان دهید.

پس از طی سه هفته، محلول را با صافی صاف کنید و در یک ظرف تمیز بریزید. برای هر بار مصرف کافی است صورتتان را با آب ولرم شست و شو داده و سپس خشک کنید. آن گاه محلول (سرکه و گیاهان خشک) را به نسبت شش به یک با آب مقطر رقیق کنید و سپس آن را روی صورتتان با حرکات چرخشی ماساژ دهید. دقت کنید ماساژ حداقل باید 15 دقیقه ادامه پیدا کند. حرکات ماساژ باید نرم و در جهت صحیح انجام شود تا موجب آسیب به پوست شما نشود. این محلول کمی قابض بوده و برای پوست های شل و کمی چرب و منافذ باز صورت بسیار مناسب است. بهتر است از این محلول یک روز در میان برای برطرف کردن چروک های صورت استفاده کنید.

یک راه دیگر برای مقابله با پیری پوست، بخور پوست با گیاهان جوان کننده است. برای تهیه این بخور کافی است یک قاشق سوپخوری بابونه را به همراه یک قاشق سوپ خوری رازیانه و یک قاشق سوپخوری گل رز خشک شده در یک کاسه آب جوش بریزید.

افرادی که پوست های خشک  و حساس دارند بهتر است یک قاشق سوپ خوری گل همیشه بهار را به این بخور خود اضافه کنند و افرادی که پوست های چرب و آکنه  دارند به جای گل همیشه بهار بهتر است از مرهم لیمو  استفاده کنند. سپس طبق مراحلی که گفته شد، پوست صورتتان را با این معجون گیاهی بخور دهید.

شاید تصور کنید که این بخور ساده چه فایده ای می تواند برای پوست شما داشته باشد؟ حق با شماست. تا زمانی که این بخور را به صورت یک روز در میان، به همراه شست و شو و ماساژ با محلول سرکه ی گفته شده به مدت یک ماه انجام ندهید، متوجه تاثیر معجزه آسای آن نمی شوید!

منبع : هفته نامه سلامت


*مطالب مرتبط در این سایت:

- ماسک های زیبایی و تأثیر آنها بر پوست

- ماسك صورت برای پوست چرب و جوش دار

- ماسك گلابی شاداب كننده و ضد چین و چروك

- ماسك سیب و انگور برای شادابی پوست

- ماسك هندوانه برای پوست حساس و معمولی

- انواع ماسك براى پوست های چرب

- علل پیدایش پیری زودرس در پوست

- روش جدید درمان چین و چروك صورت

- پوستى بدون چروك با ده ماده غذایى

- بهداشت پوست

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.