تبیان، دستیار زندگی
ید؟ به دلیل حجم عظیم تقاضا از سـوی بـازار، صنعت نرم‌افزارهای امنیتـی مانند یك قارچ در حال رشد است. این خبر با توجه به تعداد زیاد هكرها و برنامه‌های نفوذگر‌ی بـاعث خـوشحالی است. هیـچ برنامه ضد ویروسی نمی‌تواند به تنهایی و ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به نرم‌افزار امنیتی خود اطمینان دارید؟


به دلیل حجم عظیم تقاضا از سـوی بـازار، صنعت نرم‌افزارهای امنیتـی مانند یك قارچ در حال رشد است. این خبر با توجه به تعداد زیاد هكرها و برنامه‌های نفوذگر‌ی بـاعث خـوشحالی است. هیـچ برنامه ضد ویروسی نمی‌تواند به تنهایی و به طور كامل از سیستم حفاظت كند. یك راه حل چند لایه كه شـامل مجموعه متعددی از برنـامه‌ها باشد، می‌تـواند بهترین گزینه در بـرابـر تهدیدهـای جدیـد باشد زیـرا در این روش هر بـرنامه نقاط ضعف برنامه های دیگر را می پوشاند.

شما به یك ابزار «تحلیل پایه كامپیوتر» نیاز دارید تا برنامه‌های جاسوسی و برنامه‌هایی را كه به صـورت خودكـار به همـراه ویندوز شروع به كار می‌كنند را بررسـی و شناسایـی كنید. یكی از شناخته شده‌ترین ابزارهـا در این رابطه، برنامه كمكی HIJACKTHIS است كه بیشتر برنامه هـای آغازین را شناسایـی و پـردازش می كنـد اما در مورد اینكه كدام یك تهدیدی واقعـی به شمار می‌آید، معیاری ایجاد نمی‌كند.

برنامه رایگان X-RAYPC ارائه شده توسط شركت XBLOCK SYSTEMS را نیز در نظر داشته باشید. با كلیك روی دكمه ONLINE ANALYSIS، این برنامه شـروع به شناسایی نـرم‌افزارهـای بی‌ضـرر می‌كند و بدین ترتیب در جست وجوهای خود كمتر با برنامه‌های مضر مواجه می‌شویم. نرم‌‌افـزار ضـد ویروس یـك نیـاز است اما كاملا بـاعث آسودگی خیـال نمـی‌شود. اگر كامپیوتـری توسط یك ویروس آلوده شود و شركت سازنده ضد ویروس نصب شده بر روی كامپیوتر هنوز راه حلی بـرای آن ویـروس ارائه نكـرده باشد؛ آنگاه با بررسـی سیستم خود توسط آن ضد ویروس هیچ خطری دریافت نمی كنید و با وجود آلوده بودن سیستم، برنامه ضد ویروس، سیستم شما را پاك تشخیص می دهد. اگر برنامه مشكوكی بر روی سیستم شما قرار دارد ولی برنامه ضد ویروس هیچ خطری را اعلام نمی كند. آنگاه می توانید با استفاده از دو راه حلی كه در دو سایت زیر وجود دارد، مشكل خود را حل كنید:

به سایتVIRUSTOTAL.COM مراجعه كنید و فایل مشكوك را به آن سـایت انتقال دهید تا توسط 23 برنامه ضد ویروس موجود در این سـایت، فایل را به طور كامـل اسكن كنید یـا آنكه بـرای نتیجه گیری سریع‌تر به سایت JOTTI واقع در آدرسHTTP://VIRUSSCAN.JOTTI.ORG/ مراجعه كنید. این سایت با 15 برنـامه ضد ویـروس فایل را بررسی می‌كند.

برنامه‌های ضد ویروس و ضد جاسوسی هر دو سعی می كنند تا از طریق شناسایی انواع مشخصی از برنامه‌ها و ویژگی‌های انتقـال دهنده پیـام، تهدیدهای جدیـد را رفـع كنند. امـا چگونـه می‌توان از موثـر بـودن روش محـافظتی مـورد استفاده تـوسط ایـن برنامه‌ها مطمئن شد؟

در این راستا نرم افزار رایگان SPYCAR را به شما معرفی می كنیم كه مجموعه ای از ابزارها است كه عكس العمل برنامه ضد ویروس یا ضد جاسوسـی شما را در برابر اعمـال یك برنـامه جاسوسی بررسی می‌كند. نفوذهایی كه این برنامه در سیستم شما انجام می‌دهد، عبارتند از: تغییر فایل WINDOWS HOSTS (كه می‌تواند مسیر پیش فرض مرورگر را به سایت‌های موردنظر برنامه جاسوسی تغییر دهد)، اضافه كردن موارد ناخواسته به لیست FAVORITES در بـرنـامه INTERNET EXPLORER یـا ایجـاد تغییرات در رجیستری ویندوز. یك برنامه امنیتی با ارزش باید بتواند این دستكاری‌هـا را ردیابی كند و در مورد آنها اخطار دهد و حتـی جلوی این كارها را بگیرد.

اجرای برنامه SPYCAR به سیستم شما صدمه نمی‌زند اما اگر این برنامه را اجرا كنید و برنامه ضد ویروس یا ضد جاسوسی نصب شده در سیستم شما هیچ اعلان خطری نكند؛ آنگاه زمان آن فرارسیده است كه یك برنامه امنیتی جدید تهیه كنید.

منبع : ماهنامه وب


مطالب مرتبط :

1. آماری از آسیب پذیری ضد ویروس ‌ها!

2. نرم افزار هاى ضد ویروس

3. ایجاد کلمات عبور امن

4. SPAM, WORM, TROJAN چه فرقی با هم دارند؟

5. سرقت های شیک!