تبیان، دستیار زندگی

از قصه‌های امام صادق(ع) تا قصه‌هایی برای شب‌های بلند پاییز

دو عنوان کتاب از منشورات انتشارات قدیانی که ویژه کودکان و نوجوانان است روانه بازار کتاب شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
30 قصه 30 شب

دو عنوان از کتاب‌های انتشارات قدیانی تجدید چاپ شد.

کتاب «10 قصه از امام صادق(ع)» اثر مجید ملامحمدی در نوبت چاپ دوم در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

از عناوین داستان‌های کتاب «10 قصه از امام صادق (ع)» می‌توان به «همسایه مردم آزار»، «از تو حرکت»، «امام به من لبخند نزد»، «جام شیشه‌ای و معجزه»، «در خرابه‌های شهر»، «مردی در تنور آتش»، «مگسی که از خلیفه نمی‌ترسید»، «به دنبال خانه دوست»، «جدال در محله» و «آخرین سفارش»، اشاره کرد.

کتاب «10 قصه از امام صادق (ع)» توسط «مجید ملامحمدی» برای مخاطبان کودک و نوجوان روایت شده است که مضمون آن هم همانطور که از عنوان آن مشخص است به 10 حادثه از زندگی آن حضرت اشاره دارد، همچنین این کتاب با تصویرهای رنگی آراسته شده است که کار تصویرگری آن توسط «سید حسام‌الدین طباطبایی» صورت گرفته است.

انتشارات «قدیانی» کتاب «10 قصه از امام صادق (ع)» به روایت «مجید ملامحمدی» را در 127 صفحه، نوبت چاپ دوم  و با قیمت 30000 تومان منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

*30 قصه 30 شب

مجموعه داستان‌های «30 قصه 30 شب» اثر مژگان شیخی که پیش از این در قالب مجموعه‌ای 12 جلدی و به شکلی مجزا منتشر شده بود با تصویرگری عطیه سهرابی ویژه فصل پاییز از سوی کتاب‌های بنفشه واحد کودک و نوجوان موسسه نشر قدیانی در نوبت چاپ سوم  منتشر و وارد بازار کتاب شد.

داستان‌های این مجموعه‌ پیش از این در قالب مجموعه داستان‌های مجزایی چون ماهی سیاه جادوگر، تقی کدویی، شغال کوچولو کجایی، جوجه‌ام کجاست ، دم پنبه‌ای، دزد و درخت خدا و... منتشر شده است.

این نویسنده مجموعه داستان‌های خود را در قالب چهار فصل مجزا دسته‌بندی و منتشر کرده است.

ازجمله ویژگی‌های این مجموعه می‌توان به متنوع بودن داستان‌های آن اشاره کرد. دراین قصه‌ها مخاطبان کودک و والدین آنها با مجموعه‌ای متنوع روبرو می‌شوند که دربرگیرنده افسانه‌های کهن، قصه‌های معاصر، قصه‌های ایرانی و غیرایرانی، قصه ضرب المثل‌ها، شعرها و... که با روایت و زبانی نو گردآوری شده‌اند. و این کتاب جزو برگزیده‌های سومین دوره جایزه پروین اعتصامی در سال 1387 و تقدیر شده در سیزدهمین دوره جشنواره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 1387 است و همچنین مورد تأیید و معرفی شده در کتابنامه رشد شماره 1 وزارت آموزش و پرورش است.

مجموعه قصه‌های« 30 قصه برای 30 شب» نوشته مژگان شیخی با تصویرگری عطیه سهرابی، ویژه فصل پاییز و گروه سنی پیش دبستانی و سال‌های اول و دوم ابتدایی در نوبت چاپ سوم، 96 صفحه، تیراژ 1650 نسخه و به قیمت 25000 هزار تومان از سوی کتاب‌های بنفشه واحد کودک و خردسال انتشارات قدیانی منتشر شده است.

منبع: فارس