تبیان، دستیار زندگی

فواید تهوع در بارداری

در روزهای اولیه ی بارداری از هر ۱۰ خانم ، ۹ نفر حالت تهوع دارند. و این تهوع صبحگاهی یکی از عمومی ترین علائم بارداری است.اینکه چقدر تهوع و حالت تهوع شدید باشد از هر خانمی به دیگری متفاوت است گاهی برخی فقط حالت تهوع دارند و برخی کامل بالا می آورند.آیا این حالت تهوع صبحگاهی روی کودک تاثیر می گذارد؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بارداریف حالت تهوع، سقط جنین، کودکانف حاملگی، هوش کودک، سلامت، سلامت جامعه، بارداری
تهوع صبحگاهی روی کودک تاثیری نمی گذارد اگر مایعات از دست رفته بدن را جبران کنید و مواد غذایی لازم را بخورید .
احساس تهوع نشانه ی خوبی است که جفت جنین دارد خوب رشد می کند و هورمون های بارداری شما دارد کار می کند تا بارداری شما خوب جلو برود از یک رژیم متعادل پیروی کنید ولی اگرنمی توانید یکسری غذاها را بخورید نگران نباشید چیزهایی را بخورید که حالتان را بد نمی کند و این یک مدت کوتاه است ، شما کلی زمان دارید تا از بقیه مواد غذایی بعدا استفاده کنید.

در  سه ماهه ی اول فولیک اسید خیلی مهم است . روزانه ۴۰۰ میکروگرم فولیک اسید بخورید ،چون کمک می کند که سیستم عصبی کودک خوب تکامل یابد. بهتر است که از مکمل های روزانه که حاوی ۱۰ میکروگرم ویتامین د هست استفاده نمایید.

علت اصلی تهوع در طول بارداری چیست ؟
 علت اصلی حالت تهوع صبحگاهی هنوز مشخص نشده ، ولی به نظر می آید که با هورمون های بارداریاستروژن وhcg در ارتباط است.

عامل دیگر این می تواند باشد که هورمون بارداری پروژسترون ماهیچه های سیستم  گوارش را آرام و ریلکس  می کند ، برای همین بیشتر طول میکشد تا غذا از سیستم گوارشی گذر کند

تهوع در بارداری تا چه زمانی ادامه دارد ؟
تهوع صبحگاهی اغلب در اوایل بارداری شروع می شود  و در نه هفتگی به اوج خودش می رسد . و اغلب تا اواخر سه ماهه ی اول ادامه پیدا خواهد کرد ، و در خیلی از خانم ها تا هفته ۱۶ تا ۲۰ بارداری کاملا ناپدید می شود .

فواید تهوع در بارداری
تهوع در بارداری به این معناست که شما سلامت در هستید وکودکتان باهوش تر است،و مطالعات نشان داده که احتمال سقط جنین پایین تر است .

تحقیقات اخیر نشان داده که مادرانی که از تهوع صبحگاهی در طول بارداری رنج می برند ، شانس سقط جنین در آن ها پایین تر است و کودکان آنها نیزباهوش تر هستند .

تحلیل این مطالعات انجام شده مزایای زیادی که مربوط می شود به حالت تهوع و تهوع در بارداری را یافته است

اینطور برداشت شده که حالت تهوع ناشی از سطح بالای هورمون هایی است که معنای این را می دهد که حاملگی سالمتری دارید.
محققان کانادایی کشف کردند که خانم هایی که از حالت تهوع و تهوع در بارداری رنج نمی برند بین ۳ تا ۱۰ مرتبه بیشتر احتمال سقط در سه ماهه ی اول دارند در مقایسه با خانم هایی که علائم تهوع در صبحگاه دارند .

کودکانی هم که از مادرانی به دنیا می آیند که در طول بارداری تهوع داشتند کمتر احتمال نقص هنگام تولد دارند و یا اینکه کمتر احتمال دارد نارس به دنیا بیایند یا کوچک باشند و وزن کمی داشته باشند .

همچنین سطح بهره هوشی کودکان آن ها وقتی بین ۳ تا ۷ سال سن دارند بالاتر است.

آن ها به اطلاعات خارج شده از ۱۰تا تحقیق جداگانه در ۵ کشور بین سالهای ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۲ که ۸۵۰۰۰۰ خانم باردار تحت مطالعه بودند نگاهی انداختند .

و نتایج تحقیقات و کشفیات عبارت بود از:
مادرهایی که در طول بارداری حالت تهوع داشتند ۶٫۴% احتمال تولد کودک نارس داشتند در حالی که این عدد در مادرانی که تهوع نداشتند ۹٫۵% بوده است پس احتمال تولد کودک نارس درمادرانی که تهوع دارند کمتر است.

احتمال سقط جنین هم در مادرانی که تهوع را در طول بارداری تجربه نکردند سه برابر بیشتر است .

خانم های ۳۵ساله و بالاتر به نظر می آید که از مزیت چیزی که محققان آن را ” اثرات محافظتی” میدانند بهرهمندمیگردند.و

مطالعات جدید نشان داده که علاوه بر فواید دیگر تهوع در بارداری ، ریسک تولد کودک ناقص ۳۰ تا ۸۰ درصد کمتر است.

پس به طور کلی  تهوع در بارداری ریسک ابتلا به سقط جنین را کاهش می دهد ، کودک باهوش تری به دنیا می آید. پس شما خوش شانس هستید
منبع : وبلاگ بی سی سی
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.