تبیان، دستیار زندگی

دبیر کنگره شهدای روحانی استان قم خبر داد:

جمع آوری خاطرات شهدای روحانی از زبان فرماندهان جنگ

دبیر کنگره شهدای روحانی استان قم گفت: خاطرات حدود ۱۰۰ فرمانده عالی که با شهدای روحانی هم رزم بودند در حال جمع آوری برای نشر است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
 جمع آوری خاطرات شهدای روحانی از زبان فرماندهان جنگ
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن اکبری ظهر امروز در دیدار شورای عالی نخستین کنگره شهدای روحانی استان قم با امام جمعه قم،‌ در سالن محراب حرم مطهر با اشاره به اهمیت تجلیل از شهدا، اظهار داشت: از جمله کارهای مهمی که مردم حیات خود را در پرتو تجلیل از شهدا می دانند تجلیل از مقام شهید است.
وی برگزاری کنگره شهدای روحانی را مورد توجه قرار داد و افزود: بسیاری از شهدای روحانی از مفاخر و برخی دیگر جز افرادی بودند که همراه و همدل با امام خمینی (ره) کارهای خود را آغاز و در نظام ستم شاهی به شهادت رسیده اند.
نماینده ولی فقیه درسپاه استان قم به محل شهادت برخی از شهدای روحانی اشاره و عنوان کرد: برخی از شهدای مفاخر روحانی که در قم حضور داشتند به دست تروریست ها و برخی دیگر در منطقه چهار دفاع مقدس در اعزام به منطقه غرب و جنوب کشور به شهادت رسیده اند.
وی ویژگی های استان قم را مدنظر قرار داد و تصریح کرد: وجود مراجع، حوزه علمیه و خاستگاه اصلی انقلاب بودن از جمله ویژگی های قم است که باید از آنان برای برگزاری کنگره شهدای استان قم استفاده کرد.
حجت الاسلام و المسلمین اکبری خاطرنشان کرد: خاطرات حدود یکصد فرمانده عالی که با شهدای روحانی همرزم بودند در حال جمع آوری برای نشر است.
منبع: خبرگزاری رسمی حوزه