تبیان، دستیار زندگی

کی نباید ورزش کنیم؟

زمان هایی وجود داره که نباید ورزش کنیم، پس وقتی براتون خطرناکه نیازی به ورزش کردن نیست و لازم نیست که خودتون رو به خاطر تنبلی سرزنش کنین.این روزها اغلب ما مشغول برنامه های مختلف تناسب اندام هستیم و زمان هایی رو که نباید ورزش کنیم رو نادیده میگیریم. پس در این زمان ها ورزش نکنین:
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ورزش، سرماخوردگی، استرس، استراحت، نرژی ، سلامت، سلامت جامعه، ورزش
وقتی که حالتون خوب نیست
وقتی که سرما خوردین و از نظر جسمی حالتون خوب نیست باید از ورزش دور بمونین. سیستم ایمنی بدن اینجور موقع ها ضعیف تر شده و ورزش باعث بدتر شدن اوضاع میشه. ورزش کردن وقتی مریض هستین میتونه بهتون صدمه بزنه، چون سطح انرژی و تمرکز شما ۱۰۰ درصد نیست و به عنوان مثال اگه در دوره بیماری به کلاس ایروبیک برین ممکنه غش کنین.

وقتی استرس دارین و خیلی خسته هستین
روزهایی پیش میاد که حس رفتن به باشگاه رو ندارین، اما زمان های خاصی هست که بدن به استراحت نیاز داره. این استراحت باعث میشه که انرژیتون دوباره برگرده. اگه در این روز به باشگاه نرفتین و ورزش نکردین خودتون رو سرزنش نکنین.

وقتی صدمه دیدین
هر نوع صدمه دیدگی به یه مدت استراحت نیاز داره تا کاملا التیام پیدا کنه. اگه خودتون رو مجبور به ورزش کردن کنین ممکنه صدمه ی بیشتری به بدنتون وارد بشه. اگه آسیب دیدگیتون بیشتر از یک روز طول کشید بهتره به متخصص مراجعه کنین.

منبع : نوین زی
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.