تبیان، دستیار زندگی

آزمون حفظ قرآن و نهج‎البلاغه طلاب سراسر کشور برگزار می‎شود

مدیر اداره قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه های علمیه، از برگزاری آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج البلاغه طلاب سراسر کشور، در ۲۸ مهرماه خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
 آزمون حفظ قرآن و نهج‎البلاغه طلاب سراسر کشور برگزار می‎شود
حجت الاسلام سید مصطفی حسینی گفت: این آزمون بر اساس مصوبه 81 شورای عالی حوزه‌های علمیه مبنی بر ارج نهادن به تلاش طلاب حافظ قرآن و نهج البلاغه در رشته‌های ثلث، نصف و کل قرآن و نهج‌البلاغه به صورت سالانه برگزار می شود.
مدیر اداره قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه های علمیه افزود: این آزمون به شکل سراسری برگزار می شود؛ ثبت‌نام این آزمون از مورخ 25 شهریورماه سال جاری در سایت معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه شروع و در روز جمعه مورخ 28 مهرماه از ساعت 9 صبح به صورت همزمان در مدیریت‌های استانی حوزه‌های علمیه سراسرکشور برگزار خواهد شد.
وی در ادامه افزود: شرکت‌کنندگان در آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج البلاغه در دو بخش کتبی (حفظ و ترجمه و مفاهیم) و شفاهی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.
مدیر قرآن و حدیث ضمن تأکید بر لزوم مطالعه دقیق آیین‌نامه آزمون امسال، با اشاره به اعمال تغییراتی در این آیین¬ نامه گفت: طلابی که در آزمون کتبی نمره 85 و بالاتر از آن را کسب کنند از شرکت در آزمون شفاهی معاف خواهند بود.
حجت الاسلام رضوی در ادامه از آزمون حفظ قرآن و نهج البلاغه به عنوان یکی از بزرگترین همایش‌های قرآنی حوزه‌های علمیه یاد کرده و اظهار امیدواری کرد که ان شاءالله با عنایت بزرگان و مسئولان حوزه شاهد حضور بیش از پیش طلاب در عرصه‌های قرآنی باشیم تا بتوانیم بخشی از مطالبات مقام معظم رهبری مدظله العالی در بخش قرآن و حدیث را محقق نماییم.
ایشان در پایان گفت: نتایج آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج البلاغه 30 روز بعد از برگزاری آزمون از طریق سایت معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه قابل مشاهده می‌باشد.
منبع: خبرگزاری رسمی حوزه