تبیان، دستیار زندگی

لزوم ورود آموزش و پرورش به فضای فناورانه

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش باید هرچه سریعتر وارد فضای فناورانه شود و به اقتضای آن سیاست گذاری، برنامه ریزی و سازماندهی كند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
لزوم ورود آموزش و پرورش به فضای فناورانه
به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از شورای عالی آموزش و پرورش، مهدی نوید ادهم درسیصد و شصت و دومین جلسه كمیسیون اساسنامه ومقررات تحصیلی اظهاركرد: ما همپای تحولات فناورانه حرکت نمی کنیم و از زمان عقب هستیم وهرچه دیرتراقدام كنیم، عقب ماندگی ما بیشترخواهد شد.
وی با اشاره به این كه درسند تحول بنیادین نیز به مسائل فناورانه اشاره شده است، خاطرنشان كرد: ما به یك آموزش وپرورش با اقتضای دنیای فناورانه نیاز داریم.اكنون دانش آموزان ما با بچه های 5 سال قبل تفاوت دارند و بسیاری از آنان دراین عرصه فناوری های جدید از معلمان خود جلوترند.
وی افزود: درسفراخیرخود به مشهد، درمراسم پایانی جشنواره جوان خوارزمی شاهد بودم كه دو دختردانش آموز درمعرفی طرح فناورانه خود به حاضران به گونه ای دقیق و مسلط سخن می گفتند كه احساس می كردید آنان دانشجوبان دوره‌های تحصیلات تكمیلی دانشگاه هستند.
نوید با تاكید براین كه باید آسیب های استفاده ازفناوری شناسایی و با آن برخورد صحیح صورت گیرد، گفت: از نظر ما، هنوز مصوبه 917 شورای عالی آموزش و پرورش برای یكپارچگی و اجرای طرح جامع سیستم های ارزشیابی و صدور گواهینامه پایان تحصیلات متوسطه معتبراست و باید از چندگانگی سیستم دراین زمینه جلوگیری شود.
نوید با اشاره به نگرانی‌های مطرح شده اعضای جلسه درباره خطر دولتی كردن فعالیت‌های دینی دانش آموزان، افزود: نظر و تلاش همه ما این است كه در سیاستگذاری ها و برنامه ریزی‌ها تاكید بر مردمی بودن برنامه‌های دینی و مذهبی و از ظرفیت و توانمندی های بخش غیر دولتی حداکثر استفاده بعمل آید.
وی با اشاره به مسئولیت آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان، متذكرشد: باید از هر فرصت و ابزاری درزمینه تربیت دینی بچه ها استفاده كنیم.اكنون نظام ماعمدتا آموزشی است و به این خاطر است كه سند تحول بنیادین برچرخش و تبدیل نظام آموزشی به نهاد فرهنگی- تربیتی تاكید دارد سند به جای تربیت كردن، تربیت پذیری دانش آموزان راهدف قرارداده است تا بتواند شوق یادگیری و انگیزه تربیت پذیری دانش آموزان را تقویت کند..
دبیركل شورای عالی آموزش وپرورش تصریح كرد: محور و شاخص اصلی سند در ساحت تربیت های ششگانه، تربیت اعتقادی، اخلاقی وعبادی است.


منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش