تبیان، دستیار زندگی

امسال بیش از هزار و 200 فضای آموزشی به بهره برداری رسید

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون خوشبختانه هزار و ۲۰۰ فضای آموزشی در کشور احداث شده که این امرنوید روزهای خوب را درحوزه آموزش و پرورش کشور می‌ دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
امسال بیش ازهزارو200 فضای آموزشی به بهره برداری رسید
به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان سمنان، محمد نظرپور با بیان اینکه امروز خیران نقش ویژه ای در ارتقای مدارس و فضاهای آموزشی کشور دارند، تاکید کرد: در برهه کنونی سهم مشارکت خیران مدرسه ساز در ساخت ابنیه، تجهیز و هم چنین احداث فضاهای درسی، به ۵۰ درصد رسیده که نسبت به سال گذشته قریب به ۱۲ درصد افزایش داشته است.
وی افزود: استفاده از ظرفیت خیران مدرسه ساز یکی از سیاست های وزارت آموزش و پرورش است که خوشبختانه با فرهنگ دینی و اسلامی حاکم بر جامعه، راه چندان سختی محسوب نمی شود.
معاون وزیرآموزش و پرورش گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون خوشبختانه یک هزار و۲۰۰ فضای آموزشی درکشور احداث شده که این امر نوید روزهای خوب را درحوزه آموزش و پرورش کشور می دهد.
نظرپور با بیان اینکه در سال جاری پنج هزار و۲۰۰ کلاس درس ساخته شده است، تاکید کرد: ۵۰ درصد این کلاس ها توسط خیران ساخته شده است.
وی افزود: یکی دیگر از سیاست های وزارت آموزش و پرورش تکریم خیران مدرسه ساز است تا بتوانیم رغبت به ادامه کار را در حوزه خیران مدرسه ساز داشته باشیم.
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش، گفت: امروز سرانه فضاهای آموزشی کشور به ازای هر دانش‌آموز حدود ۵.۱۶ متر مربع است که امیدواریم بتوانیم با کمک خیران این میزان را بهبود بخشیم.
نظرپور با بیان اینکه امروز فضای آموزشی قابل قبولی در سطح کشور وجود دارد، بیان کرد: سرانه فضاهای آموزشی به ازای هر دانش آموزان هم اکنون کمی بیشتر از پنج متر مربع است که نسبت به کشورهای منطقه وضعیت بدی نداریم اما این وضعیت رضایت بخش نیست.
وی افزود: سرانه فضاهای آموزشی در کشور با استانداردهای لازم هم چنان فاصله دارد و ما باید به دنبال رفع این فاصله باشیم.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین درباره کمبود فضاهای آموزشی، گفت: کمبود فضای آموزشی به بیش از ۳۹ میلیون متر مربع رسیده که امیدواریم این امر با توجه مسئولان و هم چنین عنایت خیران مدرسه ساز کاهش یابد.
نظر پور در ادامه به مقوله اهمیت خیران مدرسه ساز در ارتقای سرانه آموزشی نیز اشاره کرد و بیان داشت: خیران مدرسه ساز امروز نیمی از پنج هزار و ۲۰۰ کلاس درسی ساخته شده طی سال ۹۶ را بر عهده داشتند که نقش بسیار خوبی در ارتقای سرانه درسی در کشور محسوب می شود.
وی افزود: با حمایت از خیران مدرسه ساز می توان سهم و نقش آفرینی این قشر تاثیر گذار را در ارتقای وضعیت سرانه آموزشی بیشتر کرد.
رئیس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور خاطرنشان کرد: سرانه استاندارد فضای آموزشی کشور ۸.۳۹ متر مربع به ازای هر دانش‌آموز است و تا این عدد، هنوز ۳.۲متر مربع کاهش را شاهد هستیم.
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش، درباره نوسازی مدارس با مشارکت خیران نیز، گفت: مدارس با عمر ساخت کمتر از ۱۵ سال نیازی به مقاوم‌ سازی ندارند.
نظرپور گفت: طبق مصوبه هیئت دولت و طبق سیاست های ماخوذه در وزارت آموزش و پرورش، تعداد زیادی از مدارس با عمر بیش از ۳۰ سال در کشور وجود دارد که نیازمند نوسازی و مقاوم‌ سازی است که این امر با حمایت خیران پیگیری می شود.


منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش