تبیان، دستیار زندگی
در مسجد علی ابن الحسین(ع): در راستای تجهیز10 مسجد نمونه در تهران به اینترنت كاملاً فیلتر شده ، عصر روز پنجشنبه 10 مهرهشتاد و دو به همت مسئولین موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، دومین سالن خدمات رسانی اینترنتی مساجد در مسجد ع...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افتتاح سالن خدمات اینترنتی تبیان در مسجد علی ابن الحسین(ع):

در راستای تجهیز10 مسجد نمونه در تهران به اینترنت كاملاً فیلتر شده ، عصر روز پنجشنبه 10 مهرهشتاد و دو به همت مسئولین موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، دومین سالن خدمات رسانی اینترنتی مساجد در مسجد علی ابن الحسین واقع در خیابان پیروزی بلوار ابوذر افتتاح شد.

در این مراسم كه رییس هیت مدیره و مسئول اجرایی طرح هزار مسجد و چند تن از كاركنان سایت تبیان به همراه امام جماعت و هیات امناء و جمعی از اهالی محل شركت داشتند،  آقای لاجوردی ریاست محترم هیات مدیره موسسه تبیان ضمن بیان فعالیتها و خدمات این موسسه به معرفی بخشهای مختلف سایت تبیان پرداخت .

ایشان بیان داشتند: فضایی مناسب هم اكنون محیا گردیده كه لازم است همگان با میل و رغبت در آن وارد شده و تجهیز شوند و با این ابزارعلمی و فرهنگی بتوانند وارد عرصه مبارزه با افكار انحرافی گردند و این امرهمان تعامل مثبتی است كه ما به دنبالش هستیم . ایشان افزودند طرح فعلی كه در حال حاضر در10 مسجد نمونه پیاده می شود ، در اصل در راستای طرح 1000 مسجد بوده و آن هم تجهیز مساجد به سالن خدمات اینترنتی است  كه البته در طرح 10 مسجد روال بر این است كه سرمایه گذاری اصلی با خود تبیان باشد و بین 8 تا 10 میلیون تومان از سوی این موسسه سرمایه گذاری می شود و بخش اعظم آن هم تا امروز انجام پذیرفته است.

اما برای مساجد دیگر به علت بودجه كلانی كه این كار می طلبد ، ساز و كار دیگری را تعریف كرده ایم . بدین گونه كه خود مساجد هم در این امر كمك و مشاركت می كنند.

ایشان درمورد فواید این كار تصریح داشتند كه مساجد بدین وسیله با هم به صورت یك شبكه متصل خواهند شد و این امر می تواند در ارتباط صحیح آنها بسیار موثر باشد. انشاءالله در طول زمان مشاهده می كنید این خدمتی كه انجام می شود تا چه اندازه كارآمد و مفید خواهد بود .

خواسته ما این است كه همه كارها در این برنامه بر دوش یك مجموعه نباشد و ما كه به عنوان خدمتگذار این قدم را برداشته ایم، دوستان دیگر هم بیایند و از جهات دیگر این حلقه را تكمیل كنند و در كل با هم مثل یك سیستم عمل نمائیم.

لازم به ذكر است كه در پایان این مراسم، امام جماعت و هیات امناء و مردم مشتاق از سالن مذكور دیدن كردند  . در این سالن 8 دستگاه رایانه به همراه یك دستگاه چاپگر و تجهیزات شبكه و مودم و 50 عنوان نرم افزار اسلامی، فرهنگی و آموزشی برای استفاده عموم قرار داده شده است .

از این پس كاربران می توانند از فضایی سالم جهت استفاده از اینترنت فیلتر شده و نرم افزارهای مجاز و مفید و همچنین آموزشهای رایانه ای بهره مند شوند. و ان شاءالله در آینده ای نزدیك شاهد افتتاح سالنهای خدمات اینترنتی در مساجد دیگر نیز خواهیم بود.